flickrlinkedin

Vállalati felelősségvállalásáról publikált jelentést a Tesco

A Tesco a mai napon közzétette a vállalati felelősségvállalási programjait és aktivitásait összegző, 2018/19-es évre vonatkozó Little Helps Plan Közösségi Stratégiáját. A riport a Tesco felelősségvállalási stratégiájának 3 fő pillérén alapul: Munkatársak, Termékek és Közösségek.

A jelentésben a Tesco bemutatja, hogy mit tesz Közép-Európában és Magyarországon a munkatársak, szállítók, az élelmiszermentés, fenntartható csomagolás, illetve a helyi közösségek támogatása érdekében. Az áruházlánc az első, és mai napig az egyetlen közép-európai kiskereskedelmi vállalat, amely publikálja a saját működése során keletkezett élelmiszer-felesleggel és adományozással kapcsolatos adatait. A nemrég bemutatott jelentés szerint a 2018/19-es pénzügyi évben a Tesco Magyarországon a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 12 százalékkal csökkentette a saját működése során keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét az előző évhez képest. Az előző pénzügyi évben egyúttal az áruházlánc megtette első lépéseit, hogy sajátmárkás termékeinek csomagolását teljesen újrahasznosíthatóvá tegye, és mindeközben a helyi közösségek támogatását sem tévesztette szem elől – az „Ön választ, mi segítünk” elnevezésű pályázati programjának eddig lezárt 5 fordulójában Magyarországon összesen közel 150 millió forinttal járult hozzá a közösségépítő, felzárkóztató, oktató és környezetszépítő helyi kezdeményezések megvalósításához. A Tesco mindemellett több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.

A Tesco igyekszik olyan lehetőségeket, illetve szolgáltatásokat biztosítani kollégáinak, amelyek a testi, lelki egészséget egyaránt támogatják, illetve pénzügyi biztonságot nyújtanak számukra. Rugalmas foglalkoztatási formákkal segít abban, hogy mindenki megtalálja a számára ideális egyensúlyt a munka és magánélet között. A Little Helps Plan riportban az ezzel kapcsolatos tapasztalatok, valamint eredmények is olvashatók, ahogy az áruházlánc szállító partnereivel való kapcsolatáról is szó esik.

„Azt hiszem, valamennyi munkatársammal, kollégámmal együtt büszke lehetek arra az erőfeszítésre, amit vásárlóink, partnereink és a minket körülvevő közösségek támogatása, kiszolgálása érdekében teszünk nap mint nap” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója. „A most bemutatott jelentésben az összes általunk végzett tevékenységet összegezve látszik igazán, hogy mekkora és milyen pozitív hatást érünk el hazai működésünk során. Szeretném megköszönni minden egyes Tesco dolgozónak az elkötelezettségét, a jövőben is így, velük közösen szeretnénk tenni céljainkért, hiszen tudjuk: Egy kis figyelmesség csodákra képes!” - tette hozzá.

A teljes jelentés letölthető a Tesco weboldaláról, az eredményeket összefoglaló videót pedig itt megtekinthető.