flickrlinkedin

Munkaelvek

A Tescóról

Napról napra többet nyújtunk a magyar vásárlóknak

Tovább

A Tesco Üzleti Etikai Kódexe

Üzleti Etikai Kódexünkben azokat az elvárásokat fektetjük le, amelyek minden munkatársunkra vonatkoznak függetlenül attól, hogy melyik országban és melyik Tesco üzletágban dolgoznak.

Üzleti Etikai Kódexünket úgy alkottuk meg, hogy segítséget és védelmet nyújtson a Tescónál végzett munka során. A gyorsan változó és egyre szigorúbban szabályozott piaci versenyben nagyon fontos, hogy mindannyian tisztában legyünk a kötelezően követendő szabályokkal és az elvárt magatartási formákkal, hogy kiváló szolgáltatást nyújthassunk az ügyfeleknek, és hozzájáruljunk a Tesco értékes társadalmi szerepvállalásához.

A Kódex leírja a legfontosabb jogi kötelezettségeinket, valamint azokat a magatartási irányelveket, amelyeket munkánk során követnünk kell. Felelősek vagyunk a Kódex betartásáért. Bárhol és bármilyen munkakörben dolgozunk is, a Kódex megvéd bennünket, és segít megőrizni a vállalat jó hírnevét a vásárlók, a munkatársak, a szállítók, a részvényesek és az egyéb érintett felek körében. Akár új alkalmazottak vagyunk, akár régebb óta dolgozunk a Tescónál, fontos, hogy időt szánjunk annak megértésére, hogy a Kódex milyen módon vonatkozik ránk.

"A Kódex többet jelent annál, mint hogy betartjuk a jogszabályokat és a vállalati irányelveket. Sokkal inkább azt jelenti, hogy vállalati értékeink és vezetői készségeink segítségével irányítjuk a magatartásunkat, és ezeket szem előtt tartva hozzuk meg döntéseinket, hogy munkánk során mindig helyesen járjunk el, és tisztességes, őszinte módon működjünk.Ha egy munkatársunknak bármikor bármilyen kétsége merül fel saját, vagy bárki más viselkedésével kapcsolatban, azonnal kérjen segítséget olyan valakitől, akiben megbízik – elsősorban a közvetlen felettesétől. Emellett lehetősége van beszélni a személyzeti igazgatóval, vagy a jogi csapattal is. Ha pedig úgy érzi, hogy az aggályainak névtelenül kell hangot adnia, teljes bizalommal hívhatja a „Ne hallgass!” vonalat.Szeretném, ha a Tesco minden egyes munkatársa büszke lenne vállalatunkra, valamint a vásárlók körében és a közösségekben elért eredményeinkre. Irányelveink ismerete, a helyes döntések meghozatala, az őszinteség és a nyílt véleménynyilvánítás csak néhány olyan dolog, amelyek miatt büszkék lehetünk a Tescóra, és amelyekkel a jövőben még erősebbé tehetjük a vállalatot." Dave Lewis, a vállalatcsoport vezérigazgatója

„Ne hallgass!” vonal

A „Ne hallgass!” vonal lehetőséget nyújt munkatársainknak és szállítóinknak a munkahelyi etikai problémák jelentésére. Ha valaki úgy érzi, hogy felettesével vagy a személyzeti igazgatóval nem tud beszélni erről, akkor a „Ne hallgass!” vonal hívásával az alábbiakat teheti:

  • Hangot adhat aggodalmainak, amennyiben úgy érzi, hogy a munkahelyén törvényellenes, illetve a Kódexet vagy a vállalati irányelveket sértő esemény történik
  • Jelentheti a munkatársakat, az ügyfeleket vagy a közösséget fenyegető veszélyeket
  • ​Megoszthatja aggodalmait, ha úgy véli, hogy a fentiekkel kapcsolatos információkat bizonyos személyek szándékosan elhallgatják

A „Ne hallgass!” vonalat egy független cég működteti vállalatunk megbízásából, így teljes mértékben megbízható. A híváskor nem szükséges megadni a nevet, ha azonban megadjuk, a későbbiekben tájékoztatást tudnak adni a vizsgálatok fejleményeiről, vagy szükség esetén további információt kérhetünk. A „Ne hallgass!” vonalról részletes információt az Üzleti Magatartási Kódex tartalmaz.

Felelősségteljes beszerzés

Amikor az ügyfeleink termékeket vásárolnak áruházainkból, biztosnak kell lenniük abban, hogy minden, amit megvesznek, olyan forrásból származik, amely óvja a környezetet, illetve védi alkalmazottainkat és közösségeinket. Ez nem csupán az ügyfeleink belénk vetett bizalma miatt fontos, hanem üzleti szempontból is.

A szállítóinkkal való hosszú távú együttműködéssel, valamint a legfontosabb ellátási láncok működtetésébe és munkatársainkba való befektetéseinkkel rugalmasabbá tehetjük az ellátási láncokat olyan kérdésekben is, mint a klímaváltozás vagy a munkaerőhiány. Hisszük, hogy továbbra is képesek leszünk kiváló minőségű termékeket biztosítani vásárlóink számára.

Emberi Jogi Szabályzat

Itt olvashatja

Vesztegetés elleni fellépés

Itt olvashatja

Etikus Kereskedelmi Irányelveink

Itt olvashatja