flickrlinkedin

Óvjuk a környezetet, használjunk kevesebb bevásárlótáskát!

SEBESTYÉN Péter

E-kereskedelmi üzletágvezető, Tesco

Sokszor megdöbbenek, mikor látom, hogy nap mint nap milyen sok műanyag bevásárlótáskát kapok az üzletekben. Utánanéztem, és kiderült, hogy Magyarországon egy ember átlagosan 500 bevásárlótáskát használ el egy év alatt, ezek 90%-át pedig egyetlen használat után kidobja. Ez szerintem egy elképesztő és nagyon szomorú adat. A Tescónál fontosnak tartjuk, hogy védjük a környezetet, ezért minden közép-európai üzletágukban csökkentjük a bevásárlótáskák számát, és február 1-től a vásárlók dönthetik majd el, a termékeket táskában van anélkül kérik-e online rendeléskor.

Ahogy az ismert, nagyon fontosak számunkra a vásárlói visszajelzések, és akárcsak a többi szolgáltatásunkat, a 2013-ban indult Online Bevásárlást is folyamatosan fejlesztjük ezek alapján. Nagy örömmel tapasztaljuk, hogy vásárlóinknak is fontos a környezetvédelem, ugyanis a belső kutatásunk szerint (1) a vásárlók több mint fele egyáltalán nem, vagy kevesebb táskát szeretne kapni vásárláskor. Ezért döntöttünk úgy, hogy mostantól csak azokat a húskészítményeket, lédig zöldség és gyümölcs, csemege pultos, illetve vegyi árukat szállítjuk ki táskában, amelyeknél ezt a higiéniai előírások megkövetelik.

Személy szerint nekem nagyon fontos a fenntartható fejlődés támogatása, de megértem, ha valakinek kényelmesebb, hogy továbbra is bevásárlótáskában kapja a termékeket. Természetesen egyetlen kattintással – külön díjazásért – bárki választhatja ezt az opciót is, amikor leadja a rendelést. Bár a bevásárlótáska nélküli kiszállítást csak most vezetjük be Közép-Kelet-Európában, Székesfehérváron és Győrben már tavaly május óta nagy sikerrel teszteljük. Nagyon hálásak vagyunk azoknak, akik segítenek védeni bolygónkat, és a táska nélküli kiszállítást választják!

(1) Tesco Insight felmérés, Magyarország, 2016.