flickrlinkedin

Globálisan jobb teljesítmény

David Harman

Head of Category Reset & Global Business Unit

Hiszem, hogy rengeteg előnye van annak, hogy a Tesco közép-európai szinten működik, bár tudjuk, hogy a vásárlói elvárások országonként eltérnek. Úgy gondolom, hogy az igényeket úgy tudjuk a legjobban kielégíteni, ha figyelembe vesszük a helyi elvárásokat, ám globálisan gondolkozunk.

A kulcsszó szerintem a globális.

Idén március 2-án házigazdaként vettem részt a prágai GBU-konferencián (a „GBU” az angol Global Business Units kifejezés rövidítése – így nevezzük azokat a partnereinket, akikkel globális, illetve közép-európai szintű az együttműködésünk), melyen találkoztam a 20 legnagyobb globális szállítónk képviselőivel, akikkel azon dolgoztunk, hogy új megoldásokat és szemléletet alkalmazzunk a kínálatunk kialakításakor.

Közel ezer Tesco áruház van Közép-Európában – sok, de úgy gondolom, hogy ez nem baj, amíg a vásárlóink profitálnak ebből: jelenleg a globális szállítóinknak köszönhetően exkluzív termékek, újdonságok jutnak el minden országba. Karácsonykor például hatvanféle édesség és csokoládé kizárólag a Tesco áruházakban volt elérhető. Emellett globálisan dolgozunk az áruházak hangulatának fejlesztésén, és igyekszünk egyre több lehetőséget teremteni arra, hogy vásárlóink még az áruk megvétele előtt kipróbálhassák a termékeket. Fontosnak tartom, hogy a vásárlók  érezzék annak előnyeit, hogy csoport szinten működünk; nagyon jó dolog például, hogy a közép-európai áruházakban igyekszünk mindig megosztani a tapasztalatokat egymással. Mindig az a példa jut eszembe, amikor nemzetközi szinten tanultunk a Tesco Online Bevásárlás szolgáltatásunk működtetéséből, és ma már a régió egészében ugyanazt a megközelítést alkalmazzuk.

A Tescónál évek óta kiemelten fontosnak tartjuk a globális kapcsolattartást a szállítóinkkal: 2016 tavaszán Budapesten, Varsóban és Prágában rendeztünk egy-egy közös konferenciát, szeptemberben pedig egy európai szintű rendezvényt tartottunk Krakkóban. A mostani prágai esemény remek alkalom volt arra, hogy megosszuk az idei és jövő évi ötleteinket a legnagyobb partnereinkkel.

Ha Ön izgalmas újdonsággal találkozik az áruházak polcain, az mindig a remek csapatokkal, beszállítókkal, munkatársakkal folytatott közös munka eredménye – hiszen a Tescónál együtt dolgozunk azon, hogy napról napra többet nyújtsunk vásárlóinknak, jobb termékekkel szolgáljunk, és élvezetesebbé tegyük a bevásárlást!