flickrlinkedin

Kevesebb cukor – a színfalak mögött

Wieslawa SZNAJDROWSKA-KURYLAK

Közép-Európai Minőségbiztosítási vezető, Élelmiszer és Nem-élelmiszer kategória

Szeptemberben örömmel számoltunk be arról, hogy csökkentettük sajátmárkás üdítőitalaink hozzáadottcukor-tartalmát, így 100 milliliterben maximum 5 gramm cukor van. Ez a fejlesztés persze nem néhány nap lefolyása alatt történt: vásárlóinkkal több hónapon át teszteltük az új italokat, mielőtt a polcra kerültek.

Természetesen, az új kínálat kialakításához szükség volt partnereinkre is, akik új recepteket fejlesztettek, és a legjobbakról a Tesco Minőségbiztosítási Osztályával közösen döntöttek, majd együtt dolgoztunk a termékmintákon, amíg el nem értük a kívánt minőséget.

Ezt követően mind a négy érintett piacról bevontunk 100-100 vásárlónkat, akik segítettek a minták értékelésében. Ez azt jelenti, hogy a már meglévő üdítőitalokat kellett összehasonlítaniuk a kevesebb cukrot tartalmazó változatokkal íz, külső összhatás, állag és szín alapján. Amikor a vásárlók elégedetlenek voltak a mintákkal, mi egyet visszaléptünk és még tovább finomítottuk a receptet.

Amint a vásárlók jóváhagyták a recepteket, elkezdtünk foglalkozni a csomagolással – főként a címkén szereplő adatokat kellett javítanunk. Az új címkével ellátott termékek fokozatosan kerültek a régiek helyére a polcokon, ennek eredményeként pedig büszkén mondhatjuk, hogy október elejétől már csak olyan üdítők találhatók az áruházaink polcain, melyek 100 milliliterjében maximum 5 gramm cukor van.

Ez a fejlesztési folyamat is remekül mutatja, hogy partnereinkkel milyen eredményes az együttműködésünk – felemelő érzés tudni, hogy közös munkánkkal vásárlóinknak segítünk egészségebben élni!