flickrlinkedin

Újra fogyasztásösztönző kampányt indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara – fókuszban a gomba

GYŐRFFY Balázs

Elnök, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Ismét fogyasztásösztönző kampányokat szervez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara különböző zöldség- és gyümölcsfélék népszerűsítésére. A kampány fókuszában júniusban a Magyarországon termesztett csiperke- és a laskagomba áll, amelyekből  az egészségre gyakorolt kedvező hatásuk ellenére igen alacsony az egy főre jutó fogyasztás.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a tavalyi évhez hasonlóan idén is fogyasztásösztönző kampányt indít több zöldség- és gyümölcsféle népszerűsítésére kiskereskedelmi áruházláncok – köztük a TESCO – és hazai termelők közreműködésével. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű zöldségekre és gyümölcsökre, megismertesse a vásárlókkal az új termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.

A kampány fókuszában júniusban a gomba áll, és két gombafajt érint, a csiperkét és a laskagombát, amelyek a legjelentősebb termesztett fajok Magyarországon. A fogyasztásösztönző program a gomba esetében határozottan indokolt, hiszen a tapasztalatok szerint hazánkban az egy főre eső fogyasztás igen alacsony, mindössze 1-1,5 kilogramm évente. A magyar fogyasztók friss gombából kizárólag hazait fogyasztanak.

A kiváló minőségű termékeink természetesen a külpiacokon is keresettek, a Magyarországon megtermelt gomba jelentős részét exportáljuk. A tapasztalatok szerint azonban hosszú távon azok a termékek lehetnek sikeresek külföldön is, amelyeknél a belföldi fogyasztás is magas. Ezért is fontos a termesztett gomba fogyasztásának növelése, túl az egészségre gyakorolt kedvező hatásokon.

A júniusban zajló kampány nagyobb részben az edukációra helyezi a hangsúlyt, mert úgy látjuk, hogy a hazai fogyasztók a gomba felhasználásával kapcsolatban viszonylag kevés információval rendelkeznek. A hagyományok szerint a fogyasztás fő szezonja a hűvösebb őszi-téli időszak, tavaszra a hazai fogyasztási kedv lecseng. A tudatformálás is fontos eleme a programnak, mert az ismeretek hiánya miatt sokszor az alapanyag értékesebb részeit veszítik el, vagy nem használják fel a felhasználók. Sokakban élnek olyan téves információk is, amelyek a nyers fogyaszthatóságot kérdőjelezik meg. A laskagomba húspótló szerepéről és széles körű felhasználhatóságáról szinte egyáltalán nincsenek információi a hazai átlagfogyasztónak. Reméljük, hogy a kampányunk eléri célját, így a gomba elfogadottsága és kedveltsége kedvezően változik, ezzel segítve a hazai termelőket, valamint a kiskereskedelmi láncok üzleti érdekeit egyaránt.

Fogyasztásösztönző tevékenységünk további lépéseiként előreláthatólag hasonlóképpen alakul a dinnye és az alma promóciós kampány is, amelyeket áruházi kóstoltatásokkal szeretnénk még kiegészíteni. A dinnye kampányt júliusban, az almát pedig október elején tervezzük lebonyolítani, igazodva a magyar termékek piacokon való megjelenéséhez. A kampányok időtartama várhatóan 3-4 hét lesz.