flickrlinkedin

A magyar szezon idején kizárólag hazai termelőktől vásárol dinnyét a Tesco

Budapest, 2013. július 25.

A Tesco ünnepélyes keretek között a Váci úti Extra áruházában indította el a magyar dinnye népszerűsítését célzó akcióját, amelynek során az áruházlánc együttműködik a Vidékfejlesztési Minisztériummal és a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezettel. A hazai görögdinnye mától 95 Ft/kg akciós áron kapható a Tesco áruházakban.

 

A hazai termelők elkötelezett partnereként a Tesco továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre. Ezért az áruházlánc a hazai dinnyeszezon ideje alatt idén is kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban. Emellett összesen 10  helyszínen a magyar dinnye népszerűsítését célzó kóstoltató promóciót is szervez júliusban , így a fogyasztók vásárlás előtt meg is kóstolhatják a kiváló minőségű, édes magyar dinnyét, ami a Tesco áruházakban alacsony, 20 Celsius fokos hőmérsékleten, vagy hűtve kapható.

Dinnyét már május elején lehet kapni, és egészen szeptember végéig elérhető a gyümölcs a hazai üzletekben. A jó minőségű magyar dinnye, az időjárástól függően, június végétől vagy július elejétől kapható. Tavaly a Tesco áruházaiban mintegy 7000 tonna görögdinnyét adott el, amely magyar termelőktől származott. Az idei magyar dinnyeszezon július 20-án kezdődött, s az áruházlánc, bízva a kedvező időjárásban, idén is hasonló eladási volumenre számít.

A Tesco hazai üzletei mellett szlovák, cseh és lengyel áruházaiban is kapható lesz az első osztályú, zamatos magyar dinnye. Idén, a tavalyihoz hasonlóan, körülbelül 3 000 tonna dinnyét fog exportálni a vállalat a közép-európai piacra.

A szezonindító sajtóeseményen részt vett Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, Simonka György parlamenti képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke, Dr. Mártonffy Béla a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke, valamint Nigel Jones a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója. Dr. Fazekas Sándor és Nigel Jones jelképesen, egy nemzetiszínű szalaggal átkötött dinnye felvágásával nyitották meg a magyar dinnyeszezont az áruházláncnál.

„A Tesco tevékenysége a hazai dinnye népszerűsítése terén egybevág azon kormányzati szándékkal, hogy a termelők a lehető legtöbb lehetőséget kapják az itthon működő áruházláncokban való megjelenésre. Idén valamelyest késett a szezon kezdete, de reményeink szerint az idei termés jó ideig kielégíti a vásárlói igényeket” – hangsúlyozta beszédében Dr. Fazekas Sándor, vidékfejlesztése miniszter.

Nigel Jones, a Tesco vezérigazgatója a magyar termékek jelenlétének fontosságára, a magyar termelők támogatására, valamint a hazai termékek exportlehetőségére hívta fel a figyelmet: „Több nyomós oka is van annak, hogy a magyar dinnye promóciójának fontos szerepet szánunk évről-évre: egyrészt tudjuk, hogy a vásárlóink előnyben részesítik a jó minőségű, hazai termékeket, másrészt kiemelt célunk, hogy a magyar termelőknek piacot biztosítsunk. Ezért nem csak hazai áruházainkba, hanem a Tesco nemzetközi hálózatába is eljuttatjuk a magyar dinnyét, így biztosítva további exportbevételt a magyar termelőknek. A termés mennyisége mostanra elérte a keresletnek megfelelő arányt, így most már csak hazai dinnye kapható a Tescóban.”

„A magyar dinnyetermelők képviselői azt javasolták az áruházláncoknak, hogy július közepétől ne vásároljanak külföldről dinnyét, mert lesz elegendő jó minőségű magyar dinnye a belföldi piacon, nem lesz szükség importra. Örömünkre szolgál, hogy itt, a Tescóban már csak hazai dinnye kapható, és bár rekordtermésre nem számítunk idén, bízom benne, hogy a Tesco továbbra is partnere lesz a magyar gazdáknak és a jó minőségű magyar dinnyét részesíti előnyben.” – jellemezte a jelenlegi piaci helyzetet Simonka György, a medgyesegyházi térség országgyűlési képviselője.

Dr. Mártonffy Béla a termelők nevében elmondta: „A termelők tisztában vannak vele, hogy az olyan nagy áruházláncok, mint a Tesco, előnyben részesítik a helyi beszállítókat és keresik az együttműködést. Külön öröm a termelők számára, hogy a Tescón keresztül exportlehetőséghez is juthatnak.”

A Tesco kínálatában a hagyományos piros húsú görögdinnye a mai naptól 95 Ft/kg akciós fogyasztói áron érhető el. A különleges, szintén hazai feketehéjú magszegény görögdinnye illetve a sárgahúsú görögdinnye 139 Ft/kg, míg a magyar sárgadinnye 199 Ft/kg akciós fogyasztói áron vásárolható meg az áruházlánc üzleteiben.