A Tesco köszöni vásárlóinak és dolgozóinak a rekord mértékű karácsonyi adományokat

63 207 250 Ft a szeretet.éhség kupongyűjtő akcióból, közel 142 tonna tartós élelmiszer és több mint 400 cipős doboznyi ajándék gyűjt össze a Tesco vásárlóinak és dolgozóinak köszönhetően

 

Budaörs, 2104. január 21.

Rekordokat döntöttek a Tesco vásárlói és dolgozói az idei karácsonyi adománygyűjtési akciók során. Az áruházlánc immár hagyományosan vesz részt a különböző segélyszervezetek akcióiban, az adventi időszakban. 2013-ban az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. elnevezésű programjának keretében Tesco vásárlói 63 207 250 forintot gyűjtöttek össze a kasszáknál kihelyezett 250 forintos kuponok megvásárlásával. Emellett az áruházlánc otthont adott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Magyar Vöröskereszt tartós élelmiszergyűjtő akcióinak is, melyek során közel 142 tonna élelmiszert tudtak eljuttatni a rászorulóknak. A Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz Akciójának keretében pedig több mint 400 doboznyi ajándékot állítottak össze a Tesco dolgozói a nélkülöző gyermekek számára.

A Tesco immár negyedik alkalommal vesz részt a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. elnevezésű kampányában, mely 2013 november 19-től december 31-ig tartott a Tesco összes magyarországi üzletében. A pénztáraknál kihelyezett 250 forintos kuponok megvásárlásával bárki csatlakozhatott az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. mottójú, Országos Adventi Pénzadománygyűjtéséhez, és támogathatta a nélkülöző családokat segítő egész éves munkát. 2013-ban sikerült megdönteni minden eddigi rekordot, hiszen a vásárlók segítségével 63 207 250 forint gyűlt össze a több mint 250 000 kupon eladásából, valamint a Tesco extra hozzájárulásának segítségével.

A kupongyűjtési akcióban a legsikeresebb az észek-keleti régió volt, ahol majdnem 15 millió forint értékű kupont értékesítettek. Hasonlóan jól teljesített, s több mint 14 millió forint értékű kupont adott el a dél-keleti régió, míg a harmadik helyen a keleti országrészben található Tesco üzletek végeztek, 9 millió forintot meghaladó kupon értékesítésével. Budapest, éppen csak leszorult a dobogóról. A fővárosban található áruházakban 8 millió forint felett volt az eladott kuponok értéke. Budapesti volt viszont a legeredményesebb pénztáros, aki 1543 kupont adott el a több mint hat hetes adománygyűjtés során. A pénztárosok versenyében második helyen a békéscsabai hipermarket munkatársa végzett 1399 kuponnal, míg a dobogó harmadik fokára a kisformátumú pilisi Tesco alkalmazottja állhatott fel 814 kupon értékesítésével. A három legeredményesebb pénztáros munkáját az áruházlánc külön jutalommal ismerte el.

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is megszervezte karácsonyi tartós élelmiszer gyűjtését a Magyar Élelmiszerbank Egyesület. 2013. november 22 és 23 között várta az adományokat 161 Tesco áruházban. A két nap alatt az üzletekben vásárlók összesen 87, 476 tonna tartós élelmiszert gyűjtöttek össze, amely meghaladta a tavalyi eredményeket, másfélszer annyi adományt gyűlt össze, mint 2012-ban. Ráadásul ezzel a mennyiséggel, Magyarország a régió országai közül is az első helyen végzett, megelőzve Lengyelországot, Csehországot és Szlovákiát is. A több mint 87 tonna élelmiszer pedig nem kevesebb, mint 218 690 adag étel elkészítésére elég, s közel 36 millió forint értékű adományt jelent. Idén először a Tesco úgy döntött, hogy az áruházaiban összegyűlt adományok összértékét kiegészíti a beérkezett felajánlások ötödével, 7,2 millió forinttal, s ezzel is hozzájárult az akció sikerességéhez és még több rászoruló család megsegítéséhez.

A Magyar Vöröskereszt december 5-7 között tartotta tartós élelmiszergyűjtését, melyben 118 Tewsco hipermarket vett részt. Az akció csakúgy, mint az Élelmiszerbank novemberi gyűjtése, hatalmas sikerrel zárult, hiszen a három nap alatt 54,460 tonna tartós élelmiszert adományoztak a vásárlók.

A két kampány során, 5 nap alatt összesen 141,936 tonna tartós élelmiszer gyűlt össze, mely 58,9 millió forint összértéket jelent.

A Baptista Szeretetszolgálat immár hagyományosnak számító Cipősdoboz Akciójához a Tesco második alkalommal csatlakozott 2013-ban. December 5 és 20 között mind a 220 Tesco áruházban leadhatták az adakozó kedvű dolgozók a cipősdobozokba összekészített adományaikat. Összesen több mint 400 cipősdobozt állítottak össze a rászoruló gyerekek számára. A legjobban Dombóvár, Kisvárda és Siófok teljesített, ezekben az áruházakban gyűlt össze a legtöbb cipősdoboz.

 

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 20.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 18 éves magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1 500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, élelmiszerválasztékában 3 200 saját márkás termék található, melynek nagyjából fele magyar termék.  Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu weboldalon olvashatóak.

További információ:
Hevesi Nóra
Kommunikációs vezető
Tesco-Global Áruházak Zrt
Tel: 36 30 823 7903
nhevesi@hu.tesco-europe.com
 

Varga Eszter
Külső kommunikációs specialista
Tesco-Global Áruházak Zrt.
Tel.: 36 20 821 2138
evarga66@hu.tesco-europe.com