flickrlinkedin

Az almák közel 90 százaléka Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megyéből származik

Több mint 8000 tonna almát adott el tavaly a Tesco, idén pedig a 9000 tonnát is meghaladhatja az értékesített mennyiség. A vállalatnak kiemelten fontosak a magyar beszállítók: a polcokra kerülő almák közel 90 százaléka Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megyéből származik. Az áruházlánc idén csatlakozott egy országos almanépszerűsítő kampányhoz: november 10. és 12. között 7 áruházban 4 fajta almát kóstolhatnak meg a vásárlók.

A Tesco vásárlói idén kilencféle piros és négyféle zöld almából választhatnak, a kínált fajták közül pedig az áruházlánc tizenegyfélét Magyarországról szerez be. Az áruházakban idén megtalálható 13 fajta közül a legnépszerűbb az Idared, ebből közel 2500, míg Jonagoldból 1700, Goldenből pedig 1500 tonna eladására számít idén a vállalat. Az almákat az év első szakaszában keresik a legtöbben: februártól márciusig a Tesco jellemzően közel 2500 tonnát értékesít. Az áruházlánc idén csatlakozott az Agrármarketing Centrum, a Földművelésügyi Minisztérium, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal almafogyasztást népszerűsítő promóciós programjához.

„Az országos kampány keretében november 10. és 12. között 7 áruházunkban (Budaörs, Budapest Fogarasi úti Extra, Budapest Váci úti Extra, Szeged Extra, Debrecen Extra, Győr, Vecsés) 4 fajta almát kóstolhatnak meg vásárlóink. Elkötelezettek vagyunk a magyar beszállítók mellett, ezért amíg az almafajták hazánkban is teremnek, addig csak magyar termelőktől és szövetkezetektől vásároljuk meg őket”– mondta Töreki Anita, a Tesco közép-európai kereskedelmi üzletágának, zöldség-gyümölcs kategóriáért felelős vezetője.

„16 éve dolgozunk együtt a Tescóval, az idei évtől már stratégiai beszállítóként. Értékeljük, hogy az áruházlánc helyet ad az ilyen kezdeményezéseknek, mint az országos kóstoltatás, ezzel is támogatva a magyar szatmári alma népszerűsítését” – mondta dr. Kovács Oszkár, a Szatmárkert-Hodász Szövetkezet igazgazósági elnöke.

A vásárlók csak a legjobb minőségű almákat találhatják az áruházakban: A szállítóknak meg kell felelniük a Tesco Élelmiszer-előállítási Szabványának (TPPS), a polcokra kerülő gyümölcsök pedig naponta többször is érzékszervi minőségi vizsgálaton esnek át. Leszedés után alacsony oxigénszintű közegben, 0 °C-hoz közeli hőmérsékleten tárolják az almákat, kiszűrik a sérült példányokat, majd méret és fajta szerint különválogatják. Miután az áruházakba kerülnek, polcra kerülésig hűtött térben tárolják a gyümölcsöket, majd minőségének folyamatos ellenőrzése mellett, maximum 5 napig hagyják az eladótérben.