Az innováció állt a Tesco magyarországi beruházásainak fókuszában a tavalyi évben

Budaörs, 2013. április 17.

A szűkülő kiskereskedelmi piac ellenére sem csökkent a Tesco-Global Áruházak Zrt. bevétele. Az áruházlánc beruházásai elsősorban innovatív szolgáltatások elindítására és a meglévő áruházak felújítására irányultak a 2012-13-as üzleti évben, emellett 4 új üzlettel bővült a vállalat portfoliója.

 

A Tesco tavalyi évről szóló beszámolójából kiderül, hogy az expanzív növekedésről a szolgáltatások bővítésére és az innovációra terelődött az áruházlánc fókusza a 2012-13-as üzleti évben. Mindazonáltal 4 új üzlettel, köztük 3 Expressz bolttal és egy hipermarkettel bővült a Tesco eladótere Magyarországon, ezáltal bevételei is növekedtek: elérték a 709 milliárd forintot. A 2012-13-as üzleti évre a Tesco 12,3 milliárd forint válságadót fizet. Az adónem 2013-as kivezetése után a cég az így megmaradó összegnél többet fordít további magyarországi befektetésekre.

„Tavaly az innovációra, a többcsatornás kiskereskedelem bevezetésére koncentráltunk, többek között alaposan előkészítettük a nemrégiben startolt Tesco Online bevásárlási lehetőséget, és elindítottuk mobiltelefon szolgáltatásunkat. Cégünk a kormánnyal tavaly decemberben megkötött stratégiai együttműködési megállapodást a magyar gazdaság növekedéséért tett erőfeszítéseinek elismeréseként értékeli, és a továbbiakban is elkötelezett marad Magyarország iránt. A hazai termelőkkel egyre szorosabbra fűzzük az együttműködést, regionális beszállítóink forgalma 157%-kal nőtt a tavalyi év során – mondta el Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.

Az áruházlánc a 2012-2013-as üzleti évben főleg kisebb boltokat nyitott, követve ezzel a piaci trendeket. Ezek az üzletek egyre népszerűbbek, hiszen a Tesco kiváló áruválasztékának legkeresettebb termékeit a vásárlók lakóhelyükhöz közel, kényelmesen elérhetik.

A Tesco Clubcard hűségprogramban résztvevő vásárlók száma az elmúlt pénzügyi évben 15%-kal növekedett, jelenleg már 1,7 millióan élvezik a program nyújtotta előnyöket. A tagok már a Tesco Pénzügyi Partner, a Tesco Utazás és a Tesco Mobile egyes szolgáltatásait kedvezményesen vehetik igénybe, illetve ezek után is extra pontokat gyűjthetnek, ezzel még több vásárlási utalványra váltható Clubcard pontot tudhatnak magukénak. A tavalyi évben több mint 2 milliárd forint értékben küldtünk ki vásárlóinknak Clubcard pontjaikért cserébe vásárlási utalványokat.

2012-ben a vállalat folytatta a Regionális Beszállítói Fórum sorozatát, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak. Jelenleg 132 regionális beszállítóval áll kapcsolatban a Tesco, közülük tavaly újabb 6 magyar vállalkozás kezdte meg az országos beszállítást. Novemberben indult a Tesco Beszállítói Akadémia, melynek célja a kkv-k folyamatos képzése, és olyan tanácsokkal, információkkal történő ellátása, melyek segítségével nemzetközi cégek beszállíthatóivá válhatnak.  Az áruházlánc elkötelezettségét mutatja, hogy a saját programokon túl közös exportfórumot szervezett a Külgazdasági Hivatallal, illetve rendszeres partnere a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének is.

A Tesco 2012-ben is folytatta a helyi közösségek segítését, az áruházak közösségi nagyköveteinek munkáján keresztül több mint 18 millió forinttal támogatta a rászorulókat.  Az áruházlánc immáron stratégiai partnerként támogatja a Magyar Paralimpiai Bizottság munkáját: a londoni paralimpián való szerepléshez 35 millió forintot gyűjtött a vásárlók segítségével, illetve elindította a Tesco Paralimpiai Ösztöndíjat, amelyhez évente újabb sportoló csatlakozik a riói paralimpiáig. Az adventi kuponos adománygyűjtés során a Tesco - vásárlóinak köszönhetően - 55 millió forintot utalhatott át az Ökumenikus Segélyszervezet javára. A Ringier Kapocs program támogatása, és a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel való folyamatos együttműködés mellett a Tesco finanszírozta a Magyar Vöröskereszt tavaly nyári balatoni segélyszolgálatát, valamint elindította a Sulirajongó nevű programot, amely az általános iskolásokat ösztönzi egészséges életmódra.

A 2012-13-as üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, a negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra, és egy év elteltével a partnerek sikeresnek ítélik a cég tevékenységét. Az idén március 1-ig vállalt garanciát meghosszabbítva, a Tesco Mobile továbbra sem hárítja az ügyfelekre a távközlési adót.