Egyre többen keresik a speciális élelmiszereket

Budaörs, 2016. május 17.

Május 16. a cöliákia világnapja. A lisztérzékenyek európai szövetségei ezzel a kezdeményezéssel hívják fel a lakosság figyelmét a liszt-, ismertebb nevén gluténérzékenységre. Magyarországon folyamatosan nő a gluténmentes diétát követők száma: A Tesco az első negyedévben 30 százalékkal több gluténmentes és hozzáadott cukor nélküli terméket értékesített.

A lisztérzékenység világszerte[1] közel 70 millió embert, Magyarország lakosságának pedig nagyjából 1-2 százalékát érinti. A panaszokat okozó glutén nem csak lisztekben fordul elő, ezért az autoimmun betegséget inkább gluténérzékenységként említik. Kezelésére az egyetlen hatásos kezelési mód az egész életen át tartó gluténmentes diéta.

"Nem csak egészségügyi szempontok miatt választják a speciális élelmiszereket, egyre nagyobb a kereslet irántuk és ezt értékesítési adataink is alátámasztják. Az első negyedév eladási adatai szerint a gluténmentes és hozzáadott cukor nélküli élelmiszerek iránti kereslet 30 százalékkal, a bio termékeké 27 százalékkal, míg a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képező termékeké 81 százalékkal növekedtek az előző év hasonló időszakához képest” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.

A Tesco jelenleg 288 féle bio, 310 csökkentett laktóztartalmú, gluténmentes és hozzáadott cukor nélküli, valamint 239 speciálisan a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képező szárazáru terméket kínál speciális étkezési igényű vásárlóinak. A legnépszerűbbek a tejhelyettesítő növényi italok, az extrudált kenyerek és puffasztott rizs szeletek, valamint a bio-és gluténmenetes lisztek. A nagyrészt hazai beszállítóktól származó termékek kiválasztását egyedi színkódolás segíti az áruházakban: a biotermékeket zöld, a hozzáadott cukor nélkülieket kék, a gluténmenteseket narancssárga, a csökkentett laktóztartalmúakat lila, míg a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képező termékeket rózsaszín jelölésről ismerhetik fel a vásárlók.

[1] http://www.aoecs.org/