flickrlinkedin

Gomba vásárlásával a mellrák-kockázat csökkentéséért

Budaörs, 2014. október 14.

A Tesco-Globál Áruházak Zrt., a Bio-Fungi Kft. és a Xilion Kft. idén is csatlakozott a mellrák megelőzésért indított, „Go PINK!” szlogennel világszerte ismerté vált kampányhoz. A csiperkegomba rendszeres fogyasztásával ugyanis aktívan hozzájárulhatunk a mellrák-kockázat csökkentéséhez. Ha októberben rózsaszín tálcás kiszerelésű gombát vásárol bármely Tesco áruházban, a három vállalat csomagonként 10 forinttal járul hozzá a Magyar Rákellenes Liga tevékenységének támogatásához.

 

GO PINK! Ezzel a szlogennel indul idén is világ körüli útjára az a kezdeményezés, amely a pink színnel igyekszik felhívni a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre, a szűrésre és megelőzésre. Ehhez a nemzetközi kezdeményezéshez csatlakozott három éve a magyar csiperkegomba termesztő cég, a Bio-Fungi Kft. és a Tesco-Globál áruházak Zrt. Idén pedig új résztvevőként a Xilion Kft. is bekapcsolódott az akcióba.

A közös kezdeményezés keretén belül a Tesco áruházak polcain megtalálható, összes Bio-Fungi Kft. és Xilion Kft. által forgalmazott tálcás kiszerelésű gomba, melynek több mint a fele Tesco saját márkás termék, pink színbe öltözik. A vásárlók figyelmének felhívására az eladótérben, a Bio Fungi és Xilion termékek körüli kihelyezési elemek is pink színt öltenek erre az időszakra. Mindezek mellett minden eladott, rózsaszín csomagolású gomba termék után 10 forinttal támogatja a három cég a Magyar Rákellenes Liga munkáját.

Köztudott, hogy a csiperkegomba egészséges élelmiszer. Antioxidánsai, magas B és D vitamin tartalma és ásványi anyagai erősítik immunrendszerünket, rostanyagai kedvezően hatnak az emésztőrendszerünkre. Nemrégiben pedig egy kaliforniai kutatócsoport kimutatta, hogy a csiperkegomba olyan anyagokat tartalmaz, amelyek csökkentik az ösztrogén nemi hormon szintjét megemelő aromatáz enzim aktivitását. A szervezet túlzott ösztrogén termelése bizonyítottan megnöveli az emlőrák kockázatát. A csiperkegomba rendszeres fogyasztása tehát segíthet az emlőrák megelőzésében azzal, hogy megakadályozza a szervezetben lévő ösztrogén szintjének túlzott megemelkedését.

Az emlőrák a magyar nők körében a leggyakrabban előforduló daganatos betegség. Magyarországon évente kb. 6-7000 új emlőrákos beteget diagnosztizálnak. A betegség az 50-65 év közötti nőknél fordul elő leggyakrabban, de sajnos a fiatalabbak között is egyre gyakoribb. A magyar nők körében az emlőrák kialakulásának kockázata 8-10% körüli, azaz minden 10-12. nőnél alakul ki a betegség. Az időben felfedezett emlőrák jó eséllyel gyógyítható, így nagyon fontos a megelőzés, azaz a megfelelő táplálkozás, a mozgás, a rendszeres, havi önvizsgálat és 45 év felett az éves szűrővizsgálatokon való részvétel!

 

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 20.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 18 éves magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1 500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, élelmiszerválasztékában 3 200 saját márkás termék található, melynek nagyjából fele magyar termék.  Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu weboldalon olvashatóak.

 

További információ:
Hevesi Nóra
Kommunikációs vezető
Tesco-Global Áruházak Zrt
Tel: 36 30 823 7903
nhevesi@hu.tesco-europe.com
 

Varga Eszter
Külső kommunikációs specialista
Tesco-Global Áruházak Zrt.
Tel.: 36 20 821 2138
evarga66@hu.tesco-europe.com