flickrlinkedin

Gratulálunk a Tesco Tiniséfeknek!

A 10 éves Mosonyi Ádám londoni utat érő receptje: Lazac batyuban, narancsos sütőtökpürével és gránátalmás birskompóttal

           

Budaörs, 2014. február 12.

Lezárult a Tesco egészséges táplálkozást támogató, gyermekeknek szóló Tiniséf programja, melyre 8-14 éves gyerekek jelentkezhettek. Az abszolút nyertes a 10 éves, budapesti Mosonyi Ádám lett, akit lazacos receptje egészen Londonig repít, hogy ott a sztárszakács, Jamie Oliver Recipease főzőiskolájában tanulhasson újabb trükköket. A második helyezett a 13 éves, salgótarjáni Jakab Máté Balázs lett, aki így a balatonszemesi Kistücsök étterem konyhájában forgathatja majd a fakanalat, s a konyha munkatársainak segítségével készíthet vacsorát családja részére. A dobogó harmadik fokára a 12 éves, budaörsi Fekecs Máté állhatott fel Gyros tál á la Fekecs Máté receptjével. Máté nyereménye egy különleges vasárnapi ebéd, melyet a Borkonyha séfje, Sárközi Ákos készít majd el a család saját otthonában.

A Tiniséf döntőnek január 25-én és 26-án a program szakmai támogatója és partnere, a budapesti Kuktanoda Főzőiskola adott otthont, ahol a 30 legjobb és legügyesebb pályázó a neves szakmai zsűri vizsgáló tekintete előtt, és a szülők izgatott és támogató jelenléte mellett egyedül készítette el azokat a fogásokat, melyekkel nevezett a versenyre. A kétnapos döntőre a program nagykövete, Till Attila is ellátogatott, akit lenyűgöztek a gyerekek alkotásai. A receptek rendkívül változatosak voltak. Volt, aki salátával készült, volt, aki egészséges süteményt, zabkekszet vagy muffint készített, s volt, aki húsokkal, halakkal próbálta meg lefőzni a lábáról az ítészeket.

A nyertes recept végül a Mosonyi Ádám által elkészített lazac lett, melyhez a Tiniséf narancsos sütőtökpürét és gránátalmás birskompótot kínált. A zsűri értékelése szerint Ádám egy nagyon harmonikus ízvilágú ételt készített el, ráadásul rendkívül egészséges főzési technikája, az "en papillote" sütés egyedi volt a verseny során. Jakab Máté Balázs csirkemellel töltött kaliforniai paprikája a második helyet érdemelte ki a zsűri döntése alapján, akik a kreatív receptet, az alázatos, de magabiztos munkát értékelték, emellett a bírálók kiemelték, hogy az étel, amit Máté elkészített szinte a legegyedibb volt a jelentkezők között, amit nagyra értékeltek. A dobogó harmadik fokára Fekecs Máté állhatott fel különleges gyros táljával. Máténak rendkívül megnyerő bemutatkozása, kreatív, egyedi recept-átalakítása és motivált hozzáállása miatt szavazta meg a zsűri a magas pontszámokat.

Míg a dobogó első három fokát a fiúk uralták, a különdíjasok között a lányok voltak többségben. A legfiatalabb séfnek járó GourManó különdíjat a 9 éves László Imola nyerte el egészséges almáspitéjével. Az Arany Szalvéta különdíjat a 10 éves Ranguy Rebeka vihette haza zabpelyhes kekszének kreatív tálalásával. A legegészségesebb ételért járó EgészSéf különdíjat a Gyümölcsös fantázia elkészítésével Zágoni Regina kapta. Professzionális prezentációja és meggyőző szereplése, kommunikációs felkészültsége alapján a zsűri a 13 éves, győri Schmidt Andrást is különdíjjal jutalmazta, aki tőkehalfilét készített alufóliában, mediterrán zöldségekkel.

A Tesco Tiniséf pályázata 2013. november 29-én indult azzal a céllal, hogy felhívja a fiatalok figyelmét az egészséges táplálkozás fontosságára. A programra olyan 8-14 éves gyerekek jelentkezhettek, akik otthonosan mozognak a konyhában, nem jönnek zavarba egy fakanál láttán, és meg tudják mutatni, hogy az egészséges ételek elkészítése szinte gyerekjáték. Több mint 100 kiskukta akarta bebizonyítani, hogy korosztályában ő forgatja a legjobban a fakanalat. A feltöltött fotók és videók beküldői között közel fele-fele arányban voltak a fiúk és a lányok. Közülük került az a legjobb 30 pályázó, akik személyesen mérhették össze fakanál forgató tudományukat.

A zsűri tagjai voltak:

A döntőn készült képek az alábbi galériában tekinthetők meg:
http://www.tinisef.hu/galeria

 

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 20.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 18 éves magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1 500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, élelmiszerválasztékában 3 200 saját márkás termék található, melynek nagyjából fele magyar termék.  Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu weboldalon olvashatóak.