Innováció, hazai beszállítók, munkahelyteremtés

Mától nyilvánosak a Tesco Csoport eredményei


Budaörs, 2014. április 16. 

A Tesco PLC a mai napon nyilvánosságra hozta a vállalatcsoport 2013/14-es pénzügyi évre vonatkozó eredményeit. Az áruházlánc a tavalyi évben a vásárlói élmény fejlesztésére, az innovatív megoldások bevezetésére, a hazai beszállítókra és a munkahelyteremtésre koncentrált, melynek hatására eredményei folyamatosan javultak. A Tesco az Online Bevásárlás szolgáltatás elindításával több, mint 300 új munkahelyet teremtett és majdnem 3 millió ember számára tette elérhetővé a kényelmes otthoni bevásárlás élményét.  Az áruházlánc tovább erősítette kapcsolatait a helyi beszállítókkal, s mostanra közel 1500 magyar vállalat termékeit kínálja a vásárlóinak regionális, országos és nemzetközi szinten. 

„Az elmúlt évben nagy figyelmet fordítottunk a vásárlói élmény fejlesztésére, emellett bevezettük az 100% elégedettségi garanciát saját márkás termékeinkre. Az elmúlt év eredménye, hogy áruházainkban bővebb pékáru választékkal várjuk vásárlóinkat, felújítottuk a frissáru területeket és számos üzletünkben átalakult az F&F ruházati és lakberendezési osztály is.  A márciusban bevezetett Tesco Online Bevásárlás illetve Átvételi Pont szolgáltatásunk már közel 3 millió vásárlónk számára elérhető”- mondta Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.

Pénzügyi adatok

* A bázishoz viszonyított forgalomnövekedést folyamatos működési bázison mutatjuk

^ A 2013. július közepén bevezetett szabályozás miatt, mely megtiltja a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek a dohánytermék árusítását, Magyarország bázishoz viszonyított forgalomnövekedése a 2013/14-es pénzügyi évre a dohánytermékek értékesítése nélkül értendő

A Tesco PLC részletes eredményeiről szóló sajtóközlemény az alábbi linken érhető el: http://www.tescoplc.com/index.asp?pageid=17&newsid=954
 

Áruházfejlesztés

A 2013/14-es pénzügyi évben 4 új, kis alapterületű Tesco üzlet nyílt Budapesten (Bp. Astoria, Bp. Thaly, Bp. Nagy Lajos, Bp. Thököly), emellett a vállalat tovább folytatta meglévő áruházai külső és belső felújítását.

A vásárlók visszajelzései alapján újult meg a budaörsi hipermarket: a vásárlói élmény javítása érdekében az üzletsor javára csökkentettük az áruházi területet.  Az üzletsorra két új nagy bérlő érkezett, így mostantól vásárlóink a H&M és a Sportsdirect áruház széles kínálatából is válogathatnak. Az áruházi területet is megújítottuk, így nagyobb helyet kapott a frissáru, átalakult az F&F ruházati és lakberendezési részleg, és új, vonzó megjelenést kapott elektronikai osztályunk is.
 

Kereskedelmi csatornák

A Tesco Online Bevásárlás szolgáltatás 2013. márciusi bevezetése után azonnal népszerű lett a vásárlók körében, s mára közel három millió vásárlót érünk el piacvezető házhozszállítási szolgáltatásunkkal. Az első évben 120.000 rendelést teljesítettünk, a kutatási eredmények azt mutatják, hogy vásárlóink 96 százaléka rendkívül elégedett szolgáltatásunkkal, amely már okostelefonról és tabletről is felhasználóbarát módon érhető el.

A Tesco vásárlói hűségprogramjának előnyeit már 1,7 millió Clubcard kártya tulajdonos élvezheti. Hűséges vásárlóink továbbra is célzott, személyre szabott ajánlatokban és kedvezményekben részesülhetnek. 2013 augusztusában a Tesco elindította első ingyenes hűségakcióját, a Hupikék Törpikék dominógyűjtő programot, melyet a szakmai zsűri a 2013-as év egyik legsikeresebb promóciójának választott.

Az F&F ruházat kategóriájában továbbra is piacvezető divatmárka, a termékek országos elérhetősége, jó minősége és vonzó ára folyamatosan elnyeri a vásárlók bizalmát. A felújítások eredménye, hogy a ruházati osztály berendezése a korábbinál hangulatosabb és vásárlóbarát.
 

Minőségi élelmiszer

A Tesco a hazai vállalkozások legnagyobb partnereként jelenleg közel 1500 hazai beszállító termékét árusítja regionális, országos és nemzetközi szinten. A kiváló partnerség eredménye többek között az, hogy a magyar dinnye közép-európai exportja jelentősen emelkedett. A tavaly Nyíregyházán rendezett regionális fórumunkon több mint 100 vállalat és vállalkozó vett részt. Hogy segítse beszállítóit a fejlődésben, a Tesco Beszállítói Akadémiát szervezett partnereinek, ahol a pénzügyi ismeretek kerültek fókuszba.

Jelentős mértékben kiszélesítettük sajátmárkás termékválasztékunkat, köztük konyhakész salátáinkat és tejtermékeinket. Az elmúlt évben 100% elégedettségi garanciát vezettünk be valamennyi sajátmárkás termékünkre, teljes felelősséget vállalva ezzel a Tesco sajátmárkás termékek kiváló minőségéért.

Az elmúlt év során tovább folytattuk pékségünk fejlesztését. Folyamatosan javítottuk az elérhetőséget, valamint izgalmas, új választékot kínálunk vásárlóinknak. Új receptúrát fejlesztettünk ki a saját sütésű termékeinkre, és megnöveltük a legkeresettebb pékáruk méretét (kakaós csiga, túrós táska, 3 féle pogácsa).

A frissáru terület is jelentős innováción ment keresztül. Bővült a helyi, szezonális termék kínálata és több speciális ajánlattal várjuk a vásárlókat. Az áruházfejlesztések során már több üzletünkben átépítettük a zöldségosztályt, hogy a vásárlás kellemesebb és kényelmesebb legyen.
 

A Tesco, mint munkaadó

A Tesco közel 22 000 munkatársával továbbra is Magyarország legnagyobb privát munkaadója, s a Tesco Online Bevásárlás szolgáltatás bevezetésével több, mint 300 új kollégának adunk munkát.

Továbbra is fontos cél az esélyteremtés és az esélyegyenlőség. A Tesco jelenleg 1 200 megváltozott képességű munkavállalót foglalkoztat, s 2013-ban másodszor is elnyerte a “Fogyatékosság-barát Munkahely” címet. 

Kollégáink továbbképzésére és fejlesztésére az elmúlt évben több mint 121 000 tréningórát fordítottunk.
 

Tesco és a közösségek

  1. novemberében elindítottuk a Tesco Tiniséf edukációs programunkat, melynek célja, hogy felhívja a fiatalok (8-14 éves gyerekek) figyelmét az egészséges táplálkozás fontosságára.  A versenyre több mint 110 gyermek jelentkezett, akik közül a győzteseket egy profi, szakmai zsűri választotta ki. A szakértő bírák között volt a Michelin-csillagos Sárközi Ákos mesterszakács is.

A karácsonyi adománygyűjtési kampány során - együttműködve az Élelmiszerbankkal és a Vöröskereszttel - rekord mennyiségű, 147 tonna élelmiszert gyűjtöttünk össze, valamint vásárlóinknak köszönhetően 62 millió forinttal támogattuk az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. elnevezésű adventi adománygyűjtő akcióját.

Az elmúlt évben a Tesco társadalmi szerepvállalását két rangos díjjal is elismerték. Az áruházlánc elnyerte az Év Társadalmi Befektetési Programjának járó díjat, valamint a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegy használatára találta méltónak a vállalatot.
 

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 20.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat 18 éves magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1 500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, élelmiszerválasztékában 3 200 saját márkás termék található, melynek nagyjából fele magyar termék.  Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu weboldalon olvashatóak.

További információ:
Hevesi Nóra
Kommunikációs vezető
Tesco-Global Áruházak Zrt
Tel: 36 30 823 7903
nhevesi@hu.tesco-europe.com
 

Varga Eszter
Külső kommunikációs specialista
Tesco-Global Áruházak Zrt.
Tel.: 36 20 821 2138
evarga66@hu.tesco-europe.com

Mától nyilvánosak a Tesco Csoport eredményei