Innováció, munkahelyteremtés, fókuszban a magyar beszállítók

A Tesco elkötelezettsége töretlen a magyar piac és a hazai fogyasztók iránt

 

Budaörs, 2013. október 02.

A Tesco PLC a mai napon nyilvánosságra hozta a vállalatcsoport első félévi eredményeit. Magyarország legnagyobb privát munkaadójának forgalma világszinten 2 százalékkal, 35,6 milliárd fontra nőtt. A Tesco Magyarországon 2013 első felében is folytatta befektetéseit. Egyedülálló kiskereskedelmi innovációinak köszönhetően több száz új munkahelyet teremtett és a hazai vállalkozások legnagyobb partnereként jelenleg közel másfélezer magyar beszállító termékeit forgalmazza regionális, országos, vagy nemzetközi szinten.

 

Csoportszintű eredmények

  • 1.6 milliárd font működési profit – az eredmény egyszerre tükrözi az Egyesült Királyság piacának fejlődését és az európai kihívásokat;
  • Az osztalék előzetesen számított értéke 4.63 penny maradt.
  • Az eladásokat az online bevásárlás növekedése támogatta: ez a szegmens az Egyesült Királyságban 13 százalékkal, míg a tengerentúlon 54 százalékkal növekedett;
  • Az Egyesült Királyság forgalma a tervezettnél kevesebb új nyitás ellenére 1,7 százalékkal nőtt (üzemanyag értékesítés nélkül);
  • Az Egyesült Királyságban az élelmiszer áruk forgalma a bázishoz képest 1 százalékkal növekedett a második negyedévben;
  • Az Egyesült Királyságban a bázishoz mért vállalati szintű növekedés elsősorban a nem élelmiszer termékek üzleti modellje fokozatos átalakításának köszönhető, amelynek keretében a Tesco a nagyobb növekedési potenciált és árrést biztosító kategóriákra fókuszál;
  • Az Egyesült Államokat érintő stratégiai felülvizsgálat eredményeképpen a Tesco értékesítette Fresh & Easy üzletláncát a Yucaipa befektető cégnek;
  • A CRE-vel kötött együttműködésnek köszönhetően a Tesco 20 százalékos részesedést szerzett Kína vezető kiskereskedelmi láncában;
  • A tevékenység fókuszában a jövőbeni növekedés, a fegyelmezett tőkefelhasználás, megtérülés és cash pozíció áll.

 

Philip Clarke, a Tesco PLC vezérigazgatója

„A folytatódó gazdasági kihívások ellenére további lépéseket tettünk stratégiai vezető szerepünk megőrzése érdekében. Az Egyesült Királyságban folyamatosan erősítjük pozíciónkat és többcsatornás üzleti modellünket, nemzetközi szinten pedig mindent megteszünk a fegyelmezett és kiegyensúlyozott növekedés érdekében.

Az Egyesült Királyságbeli teljesítményünk az első félévben tovább erősödött, elsősorban az élelmiszer eladások növekedésének köszönhetően. Továbbra is azon dolgozunk, hogy egy jobb Tescót építsünk: üzleteink megújításával egyre több vásárlónk élvezheti a kellemesebb vásárlói környeztet.

A Tesco célja, hogy a többcsatornás kiskereskedelmi láncok körében vezető szerephez jusson. Online bevásárlás üzletágunk csoportszinten továbbra is jól teljesít: az Egyesült Királyságon belül több mint 50 városban, azon kívül pedig már 9 országban érhető el.

Európában a kiskereskedelmi környezet továbbra is kihívásokkal teli, ez pedig hatással van eredményeinkre és profitabilitásunkra. Kínálatunk bővítését célzó befektetéseink már éreztetik hatásukat, az év második felében pedig még erőteljesebb növekedésre számítunk.

A mai napon bejelentettük együttműködésünket a China Resources Enterprise Ltd.-vel (CRE), így részesedést szereztünk Kína vezető kiskereskedelmi láncában. Az Egyesült Államokbeli tevékenységünk stratégiai felülvizsgálata bizonyítja elkötelezettségünket a fegyelmezett nemzetközi terjeszkedés mellett, illetve rávilágít növekedési és megtérülési elvárásainkra.”

 

Csoportszintű forgalmi adatok

A Tesco Csoport forgalma 2 százalékkal 35,6 milliárd fontra nőtt (ÁFA-val együtt). Állandó árfolyam mellett a forgalom 0,5 százalékkal (beleértve az üzemanyagot) és 0.9 százalékkal (üzemanyag nélkül) növekedett.

 

Magyarország

„A Tesco a kihívásokkal teli gazdasági környezetben is folytatja befektetéseit, hogy a lehető legjobbá tegye a vásárlás élményét. Legyen szó a sajátmárkás termékek megújításáról, vagy az áruházak modernizálásáról, a vásárlóink értékelik erőfeszítéseinket. A kiskereskedelemben egyedülálló innovációként elindítottuk a Tesco Online bevásárlást, illetve Átvételi Pontokat is létesítettünk.  Mindent megteszünk azért, hogy kielégítsük a magyar vásárlók igényeit” – mondta Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.

 

Pénzügyi adatok

* A bázishoz viszonyított forgalomnövekedést folyamatos működési bázison mutatjuk.

 

Minőségi élelmiszer

A Tesco a hazai vállalkozások legnagyobb partnereként jelenleg 1.300 magyar beszállító termékeit forgalmazza regionális, országos, vagy nemzetközi szinten. Ezen termékek forgalma az első félévben 34,6%-kal nőtt. A vállalat célja, hogy partnerei növekedését tanácsadással, konzultációval segítse, teljesítménytől függően pedig exportlehetőséget is biztosítson számunkra.

A sajátmárkás választék több mint 100 hazai gyártású termékkel bővült az első félévben. Számos termék összetétele és csomagolása megújult, a vállalat bizonyos kategóriákban a vásárlói elvárásokhoz igazodva új termékeket is piacra vezetett. Új receptek alapján készül a Tesco pékség legtöbb terméke is, jobb minőségben, egészséges alapanyagokkal, de változatlanul vonzó áron.

 

Kereskedelmi csatornák

A Tesco Online bevásárlás az elindítása után azonnal népszerűvé vált a vásárlók körében. Jelenleg Budapesten és vonzáskörzetében, illetve Szegeden és környékén lehet igénybe venni; a szolgáltatás már okostelefonról és tabletről is felhasználóbarát módon érhető el. A házhozszállítás mellett már négy Átvételi Pont is megkönnyíti az online vásárlást.

A Tesco vásárlói hűségprogramjának előnyeit immáron 1.7 millió Clubcard tulajdonos élvezheti. A személyre szabott kedvezmények egyre inkább illeszkednek az adott vásárló elvárásaihoz és kedvelt termékeihez. A közelmúltban bevezetett Clubcard-áras akciós termékek segítségével pedig egyre nagyobb megtakarítást érhetnek el a Tesco Clubcard tagjai.

Az F&F ruházat továbbra is piacvezető a kategóriájában, a termékek országos elérhetősége, jó minősége és vonzó ára folyamatosan elnyeri a vásárlók bizalmát.

 

Áruházfejlesztés

Három új, kis alapterületű, belvárosi Tesco üzlet nyílt meg az első félév során, emellett a meglévő áruházak felújítása is folyamatban van. A cég a Clubcard felhasználók vásárlási igényeit figyelembe véve alakítja ki az egyes áruházak kínálatát és arculatát; a cél az, hogy a lehető legjobban megfeleljenek a helyi közösségek elvárásainak.

 

A Tesco, mint munkaadó

Közel 22.000 munkatársával a Tesco továbbra is Magyarország legnagyobb privát munkaadója. A Tesco Online bevásárlás elindításával a vállalat 300 új munkahelyet teremt idén.

Továbbra is fontos cél az esélyteremtés: a Tesco jelenleg 1.200 megváltozott képességű munkavállalót alkalmaz.

 

A Tesco a társadalomban

A Tesco Globális társadalmi szerepvállalásának mottója: „Szakértelmünket és lehetőségeinket jó célokra használjuk fel.”  Ennek szellemében a cég három fő területre koncentrál a jövőben: lehetőségeket teremt fiatalok millióinak világszerte, segítséget nyújt a vásárlók és a munkatársak egészséges életviteléhez és vezető szerepet vállal a világ élelmiszerhulladékának csökkentésében.

Idén a Tesco a Sulirajongó program keretein belül az egészséges táplálkozásra és az egészséges életmódra fókuszált: a legjobban szereplő általános iskolák összesen 10 millió forint szabadon felhasználható díjazásban részesültek.  Ezen felül a nyár folyamán 15 áruházban rendeztek egészségügyi szűrőprogramot (vércukorszint, vérnyomásmérés, személyes tanácsadás), amelyen közel ezer vásárló vett részt térítésmentesen.

Novemberben kezdődik a Tesco és az Élelmiszerbank közös kampánya, melynek keretében rászorulóknak gyűjtenek, majd juttatnak el élelmiszert, ezzel is szebbé téve a karácsonyi időszakot.