flickrlinkedin

Kánikulában jobban fogy a sör, a jégkrém, de még a kefir is

Budapest, 2013. július 26.

A jégkrémek, a joghurt italok, a kefir, a grilltermékek, valamint az ásványvíz és a sör iránti kereslet is ugrásszerűen megnő kánikula idején a Tesco áruházakban. Az ásványvizek közül a szénsavmentes nagy kiszerelésű csomagok, sörök közül pedig a magyar és a citromos ízesítésű a legkedveltebb. A jégrémeknél továbbra is a hagyományos, például csoki és vanília ízű termékek a vezetik a népszerűségi listát, a grilltermékek esetében pedig a vegyes ízesítésű csomagok fogynak a legjobban.

 

A tavaszi forgalomhoz képest a nyári hónapokban átlagosan duplájára nő a sörök és a frissítő cider italok forgalma a hazai Tesco áruházakban. Az elmúlt évben például a két termékkategóriában összesen 42 millió egység fogyott. Míg származási helyük alapján a magyar sörök a legnépszerűbbek, addig az árkategóriát tekintve inkább az olcsóbb termékek iránt nagyobb az érdeklődés, de jelentősen megnőtt a prémium kategóriás sörök iránti kereslet is. A tavalyi trendet követve idén is nagy kereslet van a rendkívül frissítő ciderek, illetve az alacsonyabb alkohol tartalmú, gyümölcsös sörök – radlerek – iránt. Az ízesített sör kategóriában továbbra is a citromos ízesítésűek a legnépszerűbbek a hazai fogyasztók körében.

A tartós forróság azonban az ásványvizeknél érződik leginkább, kánikulai napokban vízre szomjaznak legjobban az emberek. A hőség beköszöntével a szokásos, heti 2-2,5 millió palackkal ellentétben, akár heti 5 millió palack ásványvíz is gazdára talál a Tesco áruházaiban. A legnépszerűbb a 80-100 forintos szegmens, ebben az árkategóriában – a szezonális akcióknak köszönhetően - mindig elérhető 3-4 fajta márkás ásványvíz. Az áruházlánc üzleteiben elsősorban a nagykiszerelésű vizeket keresik a vásárlók, a félliteres kiszerelés az eladási listán csak a 35-40. hely környékén van. A legnagyobb kereslet a szénsavmentes ásványvizek iránt tapasztalható, ezek adják az ásványvíz forgalom felét, míg a másik 50 százalékon, 40-10% arányban osztoznak a szénsavas és az enyhén savas vizek. 

A nyári hónapok slágerterméke a jégkrém is; a nagy kiszerelés mellett jelentős mértékű fejlődés mutatkozik a pálcikás termékek értékesítésében. A forgalmon fele-fele arányban osztoznak a nagy kiszerelésű jégkrémek illetve a pálcikás termékek. Az új trend pedig a pálcikás jégkrémek multipack változata, melyet egyre többen keresnek a Tesco üzleteiben. Az áruházlánc nyári választékában több mint 100 új termék szerepel, pálcikás és nagy kiszerelésű jégkrém egyaránt. Ezeken belül 15-20% között mozog a TESCO saját márkás termékek részesedése a teljes kínálathoz viszonyítva. A legnépszerűbbek az alap ízek, mint a csokoládé és a vanília, de remek értékesítési adatokat mutat nagy kiszerelésű termékek között például az új TESCO Finest termékcsalád, amelyek kiváló alapanyagokból, a magyar fogyasztók ízléséhez közelebb álló ízekből áll (Vilmoskörte, Cherry Queen, Aszú Marcipán és Rumos dió).

A jégkrémek mellett a gyümölcsös ízesítésű joghurtitalok és a kefir iránt is jelentősen megnő a kereslet a nyári melegben. Májushoz képest júniusban mindkét termékkategória esetében 30 százalékos értékesítési növekedést tapasztalt az áruházlánc. A joghurtitalok közül az epres és a barackos termékek a legnépszerűbbek, de egyre nagyobb a kereslet a csökkentett cukortartalmú, illetve stevia-val édesített joghurtok iránt is.

A hűsítő italok és a jégkrém mellett a jó idő beköszöntével, április elejétől egészen augusztus végéig, a csomagolt grilltermékek is rendkívül népszerűek. Tavaly a Tesco áruházakban összesen 710 ezer csomag grillterméket értékesítettek, s idén is hasonló eladási volumen várható. A kategóriában az olcsóbb, saját márkás termékeket keresik leginkább a vásárlók, de a prémium termékek iránti kereslet is növekvő tendenciát mutat. Ízesítés tekintetében a magyar fogyasztók körében népszerűek a csípős és fűszeres termékek, mindemellett a vegyes ízesítésű csomagok a legkeresettebbek.