flickrlinkedin

Közösen jó történeteket írunk!

A vásárlók bevonásával helyi közösségeket támogat a Tesco

 

Budaörs, 2016. február 29.

 

A Tesco új pályázati programja keretében a vásárlók aktív bevonásával összesen 26 800 000 forinttal támogat helyi közösségeket. Az „Ön választ, mi segítünk” programra március 7-től április 3-ig, országosan 67 körzetben nevezhetnek civil szervezetek egészséges életmódot ösztönző, gyermekek oktatását támogató, valamint környezetszépítő-védő aktivitásokkal. A pályázatokat az áruházlánc szakmai partnere, a Magyar Adományozói Fórum a pályázati felhívásban is szereplő szempontok alapján körzetenként rangsorolja. Az első három helyezett közül a Tesco vásárlói és munkatársai szavazással választják ki a nyertes 67 helyi szervezetet.

 

A június közepéig tartó országos pályázat célja, hogy a megvalósuló projektek a helyi közösségek javát szolgálják. Éppen ezért a pályázó civil szervezetek három kategóriában - lakókörnyezet megszépítése, gyermekek oktatása és képességfejlesztése, egészséges életmód támogatása - olyan programokkal nevezhetnek, amelyek ott fejtik ki jótékony hatásukat, ahol a Tesco vásárlói és dolgozói élnek.

 

„Mi, a Tescónál hiszünk abban, hogy a civil szervezetek, vásárlóink és munkatársaink összefogásával jobbá tehetjük környezetünket és fejleszthetjük a helyi közösségek életét. Az „Ön választ, mi segítünk” program épp az ilyen típusú együttműködés és tenni akarás katalizátora, egy olyan lehetőség, ahol nem csupán a 67 díjazott pályázat nyer, hanem minden egyes résztvevő, aki az közös gondolkodásba bekapcsolódik. Hiszünk abban, hogy a programnak köszönhetően, a támogatást elnyerő pályázatok mellett számos olyan projekt és terv kerülhet előtérbe, ami aktív  és előremutató párbeszédet indíthat el a helyi közösségek szereplői között”– hangsúlyozta Magyar Henrietta, a Tesco kormányzati és közösségi kapcsolatokért felelős vezetője.

 

Az április 3-áig beérkezett pályázatokat a Magyar Adományozói Fórum, mint a Tesco független szakmai partnere értékeli majd. A bírálat során vizsgálja a megvalósíthatóságot, valamint hogy a program milyen hatást fejt ki a közösségre és mennyire vonja be annak tagjait. A Magyar Adományozói Fórum körzetenként három pályázatot választ ki, melyek továbbjutnak a második fordulóba.

 

„Az elmúlt években többször is találkoztunk olyan sikeres civil kezdeményezésekkel, amelyek a helyi közösségek megerősítését, az adott településen élő emberek életének, javítását tűzték ki célul. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy akkor lehetnek ezek a megoldások igazán eredményesek és fenntarthatóak, ha a civil ötletgazdák más szektorokkal, így az üzleti szektor képviselőivel is együttműködnek. Ettől lehet sikeres a Tesco most induló pályázati programja is. A vállalat által a helyi szervezeteknek biztosított támogatások olyan célok megvalósítását teszik lehetővé, amelyek minden résztvevő számára közös értékeket, mérhető és megsokszorozható előnyöket teremtenek az ország minden részén”- emelte ki Dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója.

 

A pályázat következő szakaszában a Tesco a vásárlói és munkatársai kezébe adja a döntést, hogy melyik projekt valósuljon meg a saját közösségükben; azaz az egyes körzetekben melyik civil szervezet nyerje el a nettó 400 000 forintos támogatást. A vásárlók május 11-től június 7-ig szavazhatnak a továbbjutott pályázatokra. Minden vásárlás után 1 darab zseton kerül kiosztásra, amit az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon lehet bedobni a kiválasztott és támogatott szervezet és pályázati program mellé.

 

A nyertes pályázatokat 2016. június 13-ai héten hirdeti ki az áruházlánc.

 

Bővebb információ a www.tesco.hu/kozosseg weboldalon érhető el.

Az érdeklődő pályázók kérdéseiket a kozossegipalyazat@tesco.hu e-mail címre küldve tehetik fel.