Karácsonyi szezon a Tescóban

A fókuszban idén is a magyar családok kedvencei és a hazai beszállítók

 

Budaörs, 2013. november 25.

Az ünnepek közeledtével egyre inkább nő a kereslet a különböző desszertek, húsok, halak és szeszes italok iránt. A vásárlók körében továbbra is népszerű a szaloncukor, amely ma már inkább ajándék és desszert, mint karácsonyfadísz. A hidegebb idő és a karácsonyi időszak közkedvelt italai a keserű likőrök és a különböző pálinkák, az előbbiből idén csak a Tescóban kapható az Unicum exkluzív kétpalackos kínálata. Az ünnepi asztalon az egyik legnépszerűbb termék továbbra is a hal. A Tesco áruházaiban, a karácsonyi időszakban az élő pontyot keresik a legtöbben.

 

Általánosan megfigyelhető trend, hogy a szezon az ajándékok (játékok, elektronikai cikkek) és a dekoráció beszerzésével kezdődik, s a karácsonyi slágertermékeknek számító desszertek, húsok, halak és szeszes italok iránti kereslet kitolódik. A háztartások a karácsonyi vacsora hozzávalóit az ünnepet megelőző hetekben szerzik be. A Tescóban a Mikulásédességek forgalmának közel fele december 1. és 6. között realizálódik, míg a karácsonyi termékek, a különböző desszertek és szaloncukrok esetében a teljes szezon forgalmának 40 százaléka a december 18. és 24. közötti időszakra esik.

Tavaly a Tesco üzleteiben összesen 845 000 kg szaloncukor, 2 250 000 darab figurás édesség, 673 000 Mikulás csomag és mintegy 236 000 adventi kalendárium fogyott. Az áruház idén is hasonló eladási adatokra számít és ehhez mérten készült fel a karácsonyi szezonra. A megszokott, hagyományos édességek és desszertek mellett több különlegességgel és újdonsággal, valamint számos áruházi aktivitással és extra ajánlattal is várja az érdeklődőket a Tesco. Saját márkás termékei között 6 féle ízzel – eper-joghurt, rum-kakaó, gesztenye, kókusz, körte ízű zselés, banán ízű fondan - jelenik meg a Tesco szaloncukor.

„A Tesco Finest termékcsalád két újdonsággal bővül az idei szezonban: a prémium kategóriában kezdeményezett fejlesztések eredménye a pörkölt mandulás és a szilvakrémmel töltött szaloncukor.

A fejlesztés határozott célja az volt, hogy együttműködve Magyarország egyik legkiválóbb édesipari családi vállalkozásával, csúcskategóriás terméket hozzunk létre. A Tesco és a Szamos Csokoládéműhely idén mutatja be a hagyományos csomagolású és a válogatott alapanyagokból készített szaloncukorcsalád első két tagját – mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco marketing és vállalati kapcsolatok igazgatója, és hozzátette: a Tesco Finest szaloncukor a piacon kapható legmagasabb mandulatartalommal rendelkezik, a szemeket pirított manduladarabkákkal dúsították. A karakteres ízű, de selymesen lágy szilvakrém tölteléket néhány csepp valódi szilvapálinka bolondítja meg. Mindkét verziót roppanós belga csokoládé vonja be.”

Az új Tesco Finest szaloncukrok december 4-től kaphatók az áruházlánc üzleteiben.

A desszertek mellett az ünnepi asztalra előszeretettel kerül pecsenyekacsa, de népszerűek a pultos baromfi termékek is. Ez utóbbiból decemberben nagyjából 1800 tonnát ad el az áruházlánc, míg a vörös húsok forgalma megközelíti a 2000 tonnát az év utolsó hónapjában. A Tescóban kizárólag

100 % magyar baromfi termékek kaphatók.  

Az édesvízi halak, az élő ponty, a tisztított ponty, a pisztráng és a busa szintén hazai beszállítóktól érkeznek a pultokba. Az áruház az egész éves hal értékesítésének jelentős részét a karácsonyi időszakban realizálja. Az abszolút slágertermék az élő ponty, amelyet év közben a 21, halpulttal rendelkező üzletében értékesít a Tesco. „Decemberben azonban több áruház parkolójában kifejezetten élő ponty árusítására ún. halsátrakat állítunk fel, hogy a megnövekedett keresletet kiszolgáljuk” - tette hozzá Iglódi-Csató Judit. Az éves forgalom 70 százalékát, nagyjából 400 tonna elő pontyot értékesít a karácsonyi időszakban az áruházlánc. Az áruházi pultokban a szeletelt és filézett formában kapható tisztított friss ponty, busa, afrikai harcsa, édesvízi pisztráng és a norvég vörös lazac is keresett termék. Ezekből decemberben négyszer annyit ad el az áruházlánc, mint az év többi hónapjában.

Az ünnepi időszakban a torok sem marad szárazon. Ezekben a hetekben az Unicum és a pálinka iránt nő meg leginkább a kereslet. A Tesco különleges ajánlatokkal és egyedi díszdobozba csomagolt termékekkel várja a vásárlókat. A különböző akciók keretében mintegy 285 000 ajándék pohár jut majd el a fogyasztókhoz, valamint várhatóan 125 000 liter Unicum és közel 130 000 liter pálinkát vásárolnak majd az ünnepre készülők.