flickrlinkedin

Közel 8500 tonna almát ad el idén a Tesco

Idén 14 féle almából várhatóan közel 8500 tonnát értékesít a Tesco. A vállalatnak kiemelten fontosak a magyar beszállítók, ezért az áruházakban kapható almák közel 90 százalékát Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megyéből szerzi be. Az áruházlánc novemberben csatlakozott a NAK országos almanépszerűsítő kampányához is: november 17. és 18. között 7 áruházban a vásárlóknak lehetőségük van 14 fajta almát megkóstolni.

A Tesco vásárlói tízféle piros és négyféle zöld almából választhatnak az áruházakban, melyek között újdonságként az édes, lédús Evelina és a ropogós húsú, kissé savanykás Gloster is megtalálható. Az áruházakban kapható fajták közül a legnépszerűbb az Idared, ebből 2000, míg Jonagoldból 1200, Goldenből pedig 1100 tonna eladására számít idén a vállalat. Az áruházlánc egész éves gyümölcsértékesítésének 12 százalékát teszi ki az almaeladás. Az almákat február és március között keresik a legtöbben, ekkor jellemzően közel 2500 tonnát értékesít a Tesco.

„Az alma erősíti az immunrendszert, védi a szívet, és magas kalciumtartalmának köszönhetően segít a vérnyomás szabályozásában is, ezért fontosnak tartjuk, hogy pozitív egészségügyi hatásaira felhívjuk vásárlóink figyelmét. Az országos kampány keretében november 17. és 18. között 7 áruházunkban 14 fajta almát kóstolhatnak meg vásárlóink”– mondta Töreki Anita, a Tesco közép-európai kereskedelmi üzletágának, zöldség-gyümölcs kategóriáért felelős vezetője a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) almafogyasztást népszerűsítő promóciós programjához kapcsolódóan.

A Tesco szállítóinak meg kell felelniük az áruházlánc Élelmiszer-előállítási Szabványának (TPPS), a polcokra kerülő gyümölcsök pedig naponta többször is érzékszervi minőségi vizsgálaton esnek át annak érdekében, hogy a vásárlók csak a legjobb minőségű almákat találják az áruházakban. A gyümölcsöket leszedés után alacsony oxigénszintű közegben, 0 °C-hoz közeli hőmérsékleten tárolják, az áruházban a polcra kerülésig hűtött térben tárolják, majd minőségük folyamatos ellenőrzése mellett, maximum 5 napig hagyják az eladótérben. Azokat az almákat, amelyeket nem vesznek meg a vásárlók, de még fogyaszthatóak, a Magyar Élelmiszerban Egyesületen keresztül jótékony célra ajánlja fel az áruházlánc.

 

A kampányban résztvevő áruházak:

TESCO, 1149 Budapest, Pillangó u. 15.

TESCO, 2040 Budaörs, Kinizsi út 1-3.

TESCO, 1138 Budapest, Gács u. 3.

TESCO, 6724 Szeged, Rókusi krt. 42.

TESCO, 4031 Debrecen, Kishegyesi út 1-11.

TESCO, 9012 Győr, Királyszék út 33.

TESCO, 2220 Vecsés, Fő út 246-248.