Magyar vállalat a Tesco egyik legnagyobb jégkrém-beszállító partnere

Budapest, 2013. augusztus 6.

A Tesco a magyar beszállítók elkötelezett partnereként folyamatosan törekszik arra, hogy áruházaiban minél több hazai termelőtől és gyártótól származó terméket kínáljon vásárlóinak. A nyár slágertermékének számító jégkrém egyik legnagyobb beszállítója, az EISPRO Kft. szintén magyar vállalkozás. A cég által gyártott pálcikás és családi kiszerelésű termékek a teljes jégkrém-forgalom 25 százalékát adják jelenleg a Tescóban. Az EISPRO Kft. által gyártott Tesco saját márkás termékek immáron az áruházlánc cseh, szlovák és lengyel üzleteiben is elérhetők.

 

A Tesco és az EISPRO Kft. közötti együttműködés 2010-ben kezdődött pálcikás (tölcséres és szendvics jégkrém) termékek forgalmazásával. A két cég közötti kiváló partnerséget jól mutatja, hogy az eladási adatok dinamikus fejlődést mutatnak, s a vállalat ma már exportra is gyárt termékeket az áruházláncnak. A beszállított termékek száma 2010-től évente közel kétszeresével emelkedett.

A Tesco Színes saját márkás, pálcikás és tölcséres termékek gyártása a törökbálinti gyárban 2011-ben kezdődött meg. Abban az évben összesen 2,3 millió tölcséres és 2,1 millió pálcikás jégkrémet adott el a vállalat. Szintén 2011-ben kezdte meg az EISPRO a Family Four 2 literes családi kiszerelésű jégkrém gyártását, melyből abban az évben összesen 97 000 litert, azaz 48 500 doboz jégkrémet adott el a Tesco, s 2012-re ez a szám már elérte a 70 500 dobozt.

A két cég közötti jól működő partnerséget mutatja, hogy 2012-ben az EISPRO megkezdte a Tesco Value 60 ml-es pálcikás jégkrémek gyártását is. Szintén ebben az évben indult el az EISPRO prémium kategóriás termékcsalád (Charmet 500 ml-es, családi, dobozos jégkrém desszert) forgalmazása az áruházláncnál.

2013-ban az EISPRO-tól vásárolt jégkrém választék kiegészült a Tesco Finest desszertekkel is, melyek aszú-marcipán, rumos dió, vilmoskörte, és csokoládé-meggy-marcipán ízekben kaphatók. Szintén az áruházlánccal folytatott közös munka eredménye a Tesco csomagolású törpös jégkrém család, mely pálcikás (áfonya-vanília ízű) és dobozos (erdei gyümölcsös és mascarponés) kiszerelésben, valamint a pálcikás termékek multipack változatában is elérhető.

A saját márkás termékek mellett 2013-ban kiegészült a Tesco kínálata a 900 ml-es Gusto termékcsaláddal is, melyek között laktózmentes csoki-vanília ízesítésű jégkrém is megtalálható.

Az EISPRO Kft. a sajátmárkás termékek külföldi forgalmazására kiírt tendert 2011 novemberében nyerte el, így 2012 szezonkezdettől már Lengyelországba, Csehországba és Szlovákiába is szállítja itthon gyártott termékeit.

„A cég 2009-es hazai tulajdonba kerülése óta – többek között a Tesco folyamatosan növekvő megrendeléseinek köszönhetően – az Eispro több mint 200 millió forintot ruházott be a termelési eszközök modernizálásába és funkciójuk kiegészítésére. Az egyik új beruházás egy kísérleti üzem, ami alkalmas új termékek kifejlesztésére, és a tömeggyártást megelőzően a folyamatok modellezésére. Az exporttermelés növekedésével egyre több olyan terméket kellett kifejleszteni, ami csak természetes alapanyagot tartalmaz, és ezeket az eredményeket folyamatosan ültetjük át az itthon eladott termékek receptúráiba. A befektetések hatására 15 új munkahely is létrejött az elmúlt időszakban” – mondta Riesz Gábor, az Eispro Kft. ügyvezetője.

A Tesco elkötelezettségét a hazai beszállítók felé jól mutatja, hogy 2009 óta 6 alkalommal rendezett Regionális Beszállítói Fórumot azzal a céllal, hogy megismerjen olyan helyi beszállítókat, amelyek ez idáig méretüknél vagy termelési kapacitásuknál fogva nem válhattak partnereivé. A kezdeményezéssel az áruházlánc a magyar kis- és középvállalkozásokat szeretné segíteni, és továbbra is arra törekszik, hogy támogassa a hazai termékek elterjedését a nemzeti és akár a nemzetközi piacokon is.