flickrlinkedin

Master of Wine bírál a Magyar Bormustrán

A Tesco idén is főtámogatója a legrégebbi hazai borversenynek

Budaörs, 2016. május 18.

A bor szakma legrangosabb titulusát birtokló James Davis, Master of Wine, a Tesco borszakértője lesz az idén 37. alkalommal megrendezett Magyar Bormustra díszvendége. Az áruházlánc második éve támogatja a május 24-25. között megrendezésre kerülő borversenyt, ahol idén a zsűri tagjai több mint 400 bor közül választják ki a legjobb magyar borokat.

„A Magyar Bormustra a legnagyobb hagyománnyal rendelkező, mintaszámban a legnagyobbnak számító borverseny Magyarországon. Célunk, hogy egy helyen mutassuk be, és mérettessük meg az ország valamennyi borvidékének legjelentősebb borait. A verseny törekvése az is, hogy az aranyérmes, illetve az idén újdonságként megjelenő, „csúcsbor” kategóriás borokat nemzetközi piacokra is eljutassuk, hogy minél több országban megismerhessék őket” – mondta Légli Ottó, a verseny szervezőjének, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) elnöke.

Az esemény díszvendége James Davis, Master of Wine lesz, aki a Tesco munkatársaként többek között azon dolgozik, hogy az áruházlánc borkínálatában a legjobb minőségű borok kapjanak helyet. A Master of Wine titulus a legmagasabb szintű szakértelmet igazolja a borászok és borszakértők között. Jelenleg világszerte csupán 343 olyan borszakértő él, aki meg tudta szerezni ezt a címet. Davis jelenléte és a zsűriben elfoglalt helye is azt bizonyítja, hogy a magyar szőlőtermesztés és borkészítés is érdemes a világszintű elismerésre.

A versenyen a 42 fős zsűri, 7 bizottságban bírálja a borokat. A Master of Wine bizottsági elnökként értékeli majd a borokat előre meghatározott bírálati szempontok alapján. A bírák idén az arany-és ezüstérmek mellett a legmagasabb pontszámot elért 20 fehérbor, 20 vörösbor, 10 édes nemes bor, 10 rozé bor, 5 pezsgő, és 5 habzó- vagy gyöngyözőbor nyeri el az újonnan bevezetett csúcsbor minősítést. A Tesco idén Best Buy különdíjat ad át a 3-3 legjobb fehér, rosé és vörösbornak.

„Nemcsak mi, a vásárlóink is szeretik a magyar bort: tavaly több mint 22,5 millió palack bort értékesítettünk a magyarországi áruházainkban, ennek több mint 90%-a magyar bor volt. 2015 novemberében megkezdtük a hazai borok exportját, azóta több mint 800 ezer palackot exportáltunk az áruházláncon belül Szlovákiába, valamint Cseh- és Lengyelországba. Ezek jellemzően fehér és vörösborok, de a választékban a rosé is megtalálható. A Tesco az egyik legnagyobb hazai borkereskedőként különösen fontosnak tartja, hogy a kimagasló minőségű hazai borokat támogassa, elismertesse és eljutassa az európai fogyasztók asztalára, ezért is támogatjuk a Magyar Bormustra törekvéseit” – mondta Pirint János, a Tesco-Global Áruházak Zrt. beszerzési igazgatója.