flickrlinkedin

Nyilvánosak a Tesco Csoport éves eredményei

Budaörs, 2015. április 22.

A Tesco Csoport ma nyilvánosságra hozta a 2014-2015-ös üzleti év eredményeit. A Tesco Magyarország az előző év azonos időszakához képest 2,1% növekedést ért el, ami elsősorban az élelmiszer választék fejlesztésének, a vásárlók számára kedvező akcióknak és áraknak, illetve az online kereskedelem valamint a kisformátumú boltok fejlődésének köszönhető.

 

David Morris, vezérigazgató, Tesco Európa

„A kiskereskedelmi piac egy kihívásokkal teli éven van túl, ugyanakkor megmutattuk, hogy mi mindenre vagyunk képesek, ha a vásárlót helyezzük a középpontba. Csehországban egész évben folyamatos fellendülést tapasztaltunk az előző évi eredményekhez képest, és a régió többi piacán, Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban is fejlődést mutattunk. Hálás vagyok kollégáimnak, hogy továbbra is nagy odaadással és elkötelezetten dolgoznak azért, hogy vásárlóinknak mindig és mindenhol a lehető legjobbat nyújtsuk.

Bár régiós szinten bíztató eredményeket értünk el az előző pénzügyi évhez képest, továbbra is a nyereségesség elérése a fő célunk. Versenyképességünk javítása illetve a fenntartható működés biztosítása érdekében Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia egy vezetőség irányításával, Tesco Európa néven önálló üzleti egységként működik a jövőben. A változás hatására egyszerűsödik működésünk, ami egyszerre tesz versenyképesebbé és agilisabbá bennünket, egyúttal biztosítja, hogy helyi szinten még gyorsabban tudjunk reagálni vásárlóink igényeire. A Tesco Európa a négy országban jelen lévő szaktudásunkat egyesíti és még sikeresebb, fenntarthatóbb jövőt biztosít a régió számára.”

  • A pozitív közép-európai eredmények annak köszönhetők, hogy Magyarország  a második félévben, az előző év hasonló időszakához képest növekedett, valamint a cseh piac négy egymást követő negyedévben is pozitívan zárt.
  • Lengyelországban és Szlovákiában az erős karácsonyi szezon járult hozzá az előző évhez viszonyított eredmény javulásához.
  • A vásárlói élmény további javítása érdekében fejlesztettük üzleteinket, még versenyképesebbé tettük sajátmárkás termékválasztékunkat és továbbra is nagy hangsúlyt fektettünk a frissárura.
  • Vásárlóink körében továbbra is népszerű az Online Bevásárlás Szolgáltatásunk, amely már több mint 20 millió vásárlót ér el a régióban.
  • A Tesco Európa létrejöttével tovább fejlődhet a vállalat versenyképessége. A felszabaduló erőforrásokat a vásárlóinknak kínált szolgáltatások fejlesztésére fordítjuk.

 

Pálinkás Zsolt, működési ügyvezető igazgató, Tesco-Global Áruházak Zrt. :

„Büszke vagyok kollégáimra, hiszen kitartó munkájuknak köszönhetően pozitív eredménnyel zártuk az év második felét. Azzal, hogy a régió négy országában (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország) lévő szaktudásunkat egy önálló közép-európai üzletágban egyesítjük, megszüntetjük a párhuzamos folyamatokat és az így felszabadított erőforrásainkat a magyar vásárlók még magasabb szintű kiszolgálására tudjuk fordítani.”

  • * A bázishoz viszonyított forgalomnövekedést folyamatos működési bázison mutatjuk.
  • ^ ^ A 2013. július közepén bevezetett szabályozás miatt, mely megtiltja a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek a dohánytermék árusítását, Magyarország bázishoz viszonyított forgalomnövekedése a 2014/15-es pénzügyi évre a dohánytermékek értékesítése nélkül értendő.

 

  • Vásárlóink pozitívan fogadták az élelmiszer választékunk fejlesztésébe fektetett munkánkat, és bíztató fejlődést tapasztaltunk az online kereskedelem valamint a kisformátumú boltok területén is.
  • Tavaly újra bevezettük Value termékválasztékunkat, és növeltük a hazai forrásból származó termékek számát.
  • Piacvezető Online Bevásárlás Szolgáltatásunk kényelmet és széles termékkínálatot nyújt a vásárlóknak. A 2013. március 16-i indulása óta a Tesco Online Bevásárlás kiemelkedően magas, 97-98%-os vásárlói elégedettség mellett közel fél millió kiszállítást teljesített.
  • Továbbra is a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kiemelt támogatói vagyunk. A tavasszal meghirdetett közös adománygyűjtő kampány során a vásárlókkal közösen összesen 113 millió forint adományt adtunk át partnerünknek, melyet a Segélyszervezet az általa támogatott hátrányos helyzetű családok megsegítésére fordított. Az egészséges életmód elkötelezett híveként elindítottuk a gyerekeknek szóló Tiniséf főzőprogramunkat, melyen több mint 1500 gyermek vett részt különböző versenyeken és az iskolákban megrendezett főzőprogramokon.