Nyilvánosak a Tesco Csoport első féléves eredményei

Budaörs, 2014. október 23.

A Tesco PLC a mai napon nyilvánosságra hozta a vállalatcsoport első féléves eredményeit. Magyarországon a Tesco továbbra is arra koncentrál, hogy az áruházlánc üzleteiben a vásárlás még egyszerűbb és kényelmesebb legyen. A Tesco folytatta a többcsatornás kereskedelem fejlesztését, tovább bővítette Online Bevásárlás szolgáltatását és nagy hangsúlyt fektetett működő üzletei megújítására is. A Tesco újra bevezette népszerű sajátmárkás Value termékcsaládját, bővítette Finest* termékkínálatát, és növekedett az áruházban elérhető magyar termékek száma is.
 

Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója:

„Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani lojális vásárlóinknak hűségükért, kollégáimnak pedig az elmúlt félévben nyújtott kiemelkedő munkájukért és elkötelezettségékükért.

Az első hat hónapot jó eredményekkel zártuk, a befektetett munkának köszönhetően bíztató növekedést értünk el különösen az online értékesítés és a kisformátumú üzleteink területén.

Vásárlóink egyre nagyobb számban választják új értékesítési csatornáinkat, új technológiai megoldásainkat és pozitívan fogadták élelmiszerválasztékunk fejlesztését is.

Különösen büszke vagyok arra, hogy folyamatosan növekszik a tehetséges magyar vezetők száma. Szeretném még egyszer megköszönni minden kollégámnak a kitartó munkát, mellyel hozzájárult ahhoz, hogy vásárlóink örömmel jöjjenek a Tesco áruházakba.”
 

Financial

[To be added from Tesco plc release]

A Tesco PLC részletes eredményeiről szóló beszámoló az alábbi linken érhető el: http://www.tescoplc.com/

Kereskedelmi csatornák/ Innováció

  • A Tesco piacvezető Online Bevásárlás Szolgáltatása újabb szintre emelte a kényelmes vásárlás fogalmát. Ezt bizonyítja, hogy az elmúlt fél évben tovább nőtt az online rendelések száma, és egyre többen választják a bevásárlás ezen formáját.
  • A házhozszállítási díjat nemrégiben 599 forintban maximalizálta az áruházlánc annak érdekében, hogy még több vásárló számára legyen elérhető az Online Bevásárlás Szolgáltatás.
  • Közel 30,000 letöltésnél jár a nyáron bevezetett, Android és iOS platformra optimalizált mobil applikáció, amely egy újabb, egyszerűbb lehetőség a bevásárlás elintézésére.
  • A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatás tovább fejlődött Budapesten és vonzáskörzetében valamint Szegeden és környékén. Ez újabb munkahelyek teremtésére adott lehetőséget és jól mutatja azt is, hogy a magyar lakosság nyitott az új technológiákra.
  • A családok körében egyre népszerűbb az áruházlánc, illetve folyamatosan növekszik a lojális vásárlók száma is. Mindez a Clubcard kártya által nyújtott lehetőségeknek és az izgalmas eseményeknek – mint például Pelé magyarországi látogatása –köszönhető.
  • Jelenleg több mint 2 millió Clubcard tulajdonos élvezheti személyre szabott ajánlatok előnyeit az áruházakban és online egyaránt. Az innovatív kasszakupon a vásárlás befejezésekor ajándékozza meg a vásárlót személyre szabott kuponnal, melyet a fizetést igazoló blokk után nyomtat ki számára a rendszer.
  • Tovább folytatódott az üzletek felújítása, különös tekintettel a kisformátumú boltokra. Az első félévben egy új Tesco üzlet nyílt Martonvásáron, 22 nagyobb alapterületű áruházban újult meg a ruházati és lakberendezési osztály, míg 13 boltban az F&F részleg  alakult át.
  • 31 áruház elektronikai osztályán szakképzett műszaki eladók álltak munkába, akik szakértő tanácsaikkal segítik a vásárlók döntését.
     

Minőségi élelmiszer

  • A Tesco arra koncentrál, hogy a vásárlóknak páratlan kínálatot nyújtson a minőségi élelmiszerek területén. Az árba, minőségbe, választékba és szolgáltatásba fektetett munka eredményeképp a pékség valamint a zöldség-gyümölcs területen kiemelkedően jól teljesített az áruházlánc az év első hat hónapjában
  • Az ikonikus Value termékválaszték újra bevezetése során teljesen megújult a márka arculata és a termékek csomagolása. Ahogy minden sajátmárkás termékcsaládra, úgy természetesen a Value termékekre is vonatkozik a 100% elégedettségi garancia.
  • Magyarországon is tovább bővült a Tesco Finest* választék, mely kiváló minőségű, különleges szállítóktól származó termékeket kínál a világ minden tájáról.
  • A helyi beszállítóktól származó termékek aránya tovább bővült, országos elérhetőséget biztosítva ezzel kisebb magyar vállalkozásoknak is. A hazai dinnyeszezon idején kizárólag magyar beszállítóktól származó dinnyét értékesített a Tesco, és tovább folytatta partnereivel a közös fejlesztéseket és az exportlehetőségek felkutatását.
  • Májusban a Tesco a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagja lett. Áruházaiban 100 százalékig magyar beszállítók, 100 százalékosan magyar friss tejét értékesíti. 
  • Az első félév során a Tesco 29 helyi termelő által gyártott sajátmárkás terméke nyerte el a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet.
     

Tesco, mint munkaadó

  • Tescónál Magyarországon egyre több tehetséges magyar vezető dolgozik. A külföldi kollégák száma az elmúlt években jelentősen csökkent, mára az Igazgatóság fele magyar szakember.
  • Nemrégiben történt meg az első magyar működésért felelős vezérigazgató-helyettes kinevezése is.
  • 1,400 középiskolai- és egyetemi hallgatónak nyílt lehetősége arra, hogy részt vegyen a Tesco szakmai gyakorlatot biztosító programjában. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodással összhangban, az első félévben 8600 kolléga vett részt készségfejlesztő tréningeken, és közel ezren szereztek OKJ minősítésű szakképesítést.
     

Tesco és a közösségek

  • Az áruházlánc továbbra is a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kiemelt támogatója. A tavasszal meghirdetett közös adománygyűjtő kampány során a vásárlóknak köszönhetően több mint 56 millió forint gyűlt össze a Segélyszervezet által támogatott hátrányos helyzetű családok megsegítésére. A Tesco a vásárlók által összegyűlt összeget megduplázta, így összesen több mint 113 millió forint adományt adott át partnerének.
  • Az egészséges életmód elkötelezett híveként a Tesco elindította gyerekeknek szóló Tiniséf főzőprogramját, melynek során több mint 1500 gyermek vett részt különböző versenyeken és az iskolákban megrendezett főzőprogramokon.
  • A Tesco elismeri a magyar kormánnyal kötött Stratégiai Partnerség értékét és nagyra értékeli az ezzel együtt járó párbeszédet.
     

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Itthon több mint 20.000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat magyarországi működése során már több mint 200 áruházat nyitott, és mára piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco a hazai beszállítók elkötelezett partnereként közel 1 500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, élelmiszerválasztékában 3 200 saját márkás termék található, melynek nagyjából fele magyar termék.  Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu weboldalon olvashatóak.

 

További információ:
Hevesi Nóra
Kommunikációs vezető
Tesco-Global Áruházak Zrt
Tel: 36 30 823 7903
nhevesi@hu.tesco-europe.com
 

Varga Eszter
Külső kommunikációs specialista
Tesco-Global Áruházak Zrt.
Tel.: 36 20 821 2138
evarga66@hu.tesco-europe.com