flickrlinkedin

Pünkösdtől már a Tescóban is elérhető a modernizált Károli-Biblia

Budapest, 2013. május 16.

A tavalyi év egyik könyvsikereként beharangozott, újonnan revideált Károli-Biblia a várakozásokat felülmúló fogadtatásra talált: év elejére a neves szakértők tíz éves munkájával közérthetőbbé tett verzió első szériás nyomása mind elkelt. A máig legnépszerűbb bibliafordítás modernizált változatának forgalmazásában a nagy hazai könyvterjesztők mellett pünkösdtől az ünnep missziós üzenetéhez kapcsolódva, a Tesco-Global Áruházak Zrt. is részt vesz. A „színes bibliaként” közismertté vált kiadás az ősztől induló iskolai hittanoktatásban is komoly szerepet kaphat.

 

Csütörtök délelőtt a Váci úti Tesco Extra áruházban tartott rendhagyó sajtóeseményen többek között Lackfi János költő, író, műfordító olvasott fel a Károli-Biblia kiadásainak történetében komoly mérföldkőnek számító „modernizált” Károliból, illetve beszélt a pünkösd üzenetéről.

„A kereszténység küldetéséből adódóan minden ember felé felelősséggel tartozik. Pünkösd valójában annak az ünnepe, hogy az apostolok egykor Isten Szentlelke által erőt és bátorságot kapva megkezdték e misszió betöltését, hirdetve szerte a világban a Krisztus feltámadásáról szóló reményteli örömüzenetet. Az elődök nyomán járva a mi célunk is az, hogy a jó hírt tartalmazó „Élet Kézikönyvét”eljuttassuk a hétköznapok színtereire is. Ezért van különleges jelentősége annak, hogy most egy áruházlánc polcaira is kerülhet a Károli-féle Szentírásból.” – erősítette meg az elhangzottakat a Bibliát megjelentető Veritas Kiadó képviseletében Győri Tamás József evangélikus lelkész, teológus.

„Kínálatunk kialakításában mindig is törekedtünk a sokszínűségre, és arra, hogy a lehető legszélesebb áruválasztékot biztosítsuk vásárlóinknak. Nincs ez másképp a könyvekkel sem, polcainkon a szórakoztató irodalom mellett megjelentek már az irodalom klasszikusai, és most a Károli-Biblia aktualizált kiadása. Célunk, hogy a „modern kori piactéren” a szellemi táplálékot is megtalálják vásárlóink. A kezdeti készleteken túl, az ősztől induló iskolai hitoktatásban jelentkező megnövekedett igényekre való tekintettel a Tesco és a kiadó felkészült a folyamatos utánpótlás biztosítására” – mondta Varró Balázs, a Tesco kommunikációs vezetője.

Mint ismeretes, több mint 100 év után vállalkozott újra egy szakértőkből álló csoport arra, hogy a Károli-szöveget az adott kor igényeinek megfelelően felülvizsgálja. A Protestáns Média Alapítvány megbízásából elvégzett tudományos munka eredményeként a Veritas Kiadó gondozásában megjelentetett kötettel az alapvető cél az volt, hogy a magyar nyelv fennmaradásában és alakulásában egyedülálló szerepet betöltő, első teljes, magyar nyelvű Szentírás érthetőbb olvasatban még közelebb kerülhessen a mai generációhoz – úgy, hogy a lelkisége megmaradjon, és megtarthassa nemzeti kulturális örökség jellegét.

A revízió sikere az érthetőbb nyelvezeten túl a hagyományos bibliakiadási formával szakító színes megjelenésnek is köszönhető, amellyel szerettek volna a fiatalok körében is nagyobb kedvet csinálni a Károli-Biblia olvasásához. Ahogyan a divatban a „Gombold újra!” kortárs újraértelmezés aratott elismerést, a mai kor igényeinek megfelelő átgondolás úgy látszik más területeken is érvényes. Az újabb nyomási szériában a visszajelzésekre alapozva a kiadó nemcsak nagyobb méretben, hanem még több színben forgalmazza majd a „modernizált” Károlit; az ismert könyvterjesztőkön túl most már a kiemelt Tesco Áruházakban is.